Prinses Irene houdt koploper op 1-1

Olympia'18 1 (zon)

RKSV Prinses Irene 1 (zon)

2e klasse G

30 oktober 2022 14:30

V. v.d. Cruijsen

Sportpark Pelzer
Graafseweg 34
5831AB
BOXMEER
tel. 0485-571981

Opstelling RKSV Prinses Irene 1 (zon)

Prinses Irene speelde in Boxmeer tegen koploper Olympia ‘18 met 1-1 gelijk over de gehele wedstrijd gezien valt daarmee te leven. Als er een ploeg had mogen winnen dan was dat Prinses Irene. Zeker In de tweede helft waren de mannen van Van Tilburg Mode & Sport de bovenliggende partij. In de 24e minuut kwam Olympia op 1-0 door een foute terugspeelbal waar Tijmen Philips van profiteerde. In de tweede helft was het de sterk spelende Tim van der Heijden die doelman Görts kansloos liet met een geplaatste bal In de uiterste hoek. In de slotfase kwam Prinses Irene bijna nog op 1-2, na een prachtige aanval via de 3 invallers, Robin van den Berg, Daan Toonen en Jeroen IJff, schoot de laatste op de deklat. De uitstekend fluitende Vince Cruisen werd bij een 1-0 stand nog in het ootje genomen door de Boxmeerse grensrechter die onterecht vlagde voor buitenspel, terwijl Martijn v.d. Akker werd neergehaald in het strafschopgebied.

Vrije doortocht

Prinses Irene begon met de herstelde Martijn v.d. Akker op het middenveld, die op zijn beurt de geblesseerde Tom Berendsen verving. Het eerste gevaar kwam van de kant van Olympia ’18, uit een afgeslagen corner bracht doelman Pluk redding,na een hard schot. Olympia had In het eerste kwartier het initiatief, maar mocht van geluk spreken dat jongeling Reijnders In de 14e minuut, alleen opduikend voor doelman Görts, tegen hem opschoot. Tim van den Brand testte dezelfde doelman nog eens rond de 21e minuut met een vrije trap. Terwijl Prinses Irene de wedstrijd onder controle had gaf het eenvoudig de 1-0 weg. Een verkeerde terugspeelbal gaf Philips een vrije doortocht en hij scoorde beheerst. In de 34e minuut soleerde aanvoerder Tim van den Brand door de Olympia verdediging en werd aangetikt. Hij bleef geblesseerd liggen, maar de scheidsrechter vond niet dat het een strafschop was. Ook Olympia kreeg nog een mooie kans toen uit een corner Joep Weijers de bal ineens op zijn slof  nam, maar hij raakte de bal maar half. Na een prachtige pass van Koen Pittens kwam Reijnders net een teenlengte te kort om te scoren. In de slotminuut van de eerste helft kreeg Olympia nog een vrije trap net buiten het strafschopgebied, de bal verdween rakelings langs de voor Prinses Irene goede kant van de paal.

Chocoladebeen

In de 2e helft was Prinses Irene de betere ploeg. Achterin werd amper wat weggegeven, mede door het uitstekende ingrijpen steeds van uitblinker Julian van Roosmalen. In de 50e minuut schoot Martijn v.d. Akker rakelings over na een slecht weggewerkte bal van de Boxmeerse formatie. Jerin v.d. Rakt schoot na een uur verrassend van grote afstand voorlangs. Daar stond een behoorlijke kans voor Olympia tegenover, maar de voorzet werd over geschoten. In de 65e minuut werd Martijn van den Akker diep gestuurd, hij werd net voor hij uithaalde, van de bal gezet door goed ingrijpen van de Olympia defensie. In de 70e minuut kwam Prinses Irene op de dik verdiende gelijkmaker. Tim van der Heijden kreeg op de rand van de zestien de bal en schoot met zijn ‘chocoladebeen’ de bal In de uiterste hoek. Daarvoor had Martijn van den Akker een penalty moeten krijgen. De grensrechter van Olympia 18 vlagte echter voor buitenspel, wat zeer dubieus te noemen was. De scheidsrechter kon niet anders dan dat opvolgen, omdat hij zelf te ver weg was van de situatie. Na de gelijkmaker was het vooral Prinses Irene dat het spel dicteerde, al moest Pluk toch nog een keer goed ingrijpen. De mooiste aanval van de wedstrijd had een beter lot verdiend. De 3 invallers componeerden rond de 90e minuut, een prachtige aanval met elkaar. Robin van den Berg gaf de bal diep op Daan Toonen, die vervolgens zijn voorzet door Jeroen IJff, sterk onder druk gezet, op de bovenkant van de lat zag schieten.

Al met al een goede wedstrijd van Prinses Irene, met deze einduitslag valt voor beide ploegen te leven.

2022-2023_Olympia18_-_Pr_Irene_01_custom.jpg

2022-2023_Olympia18_-_Pr_Irene_03_custom.jpg