Boekel Sport 1 (zon) - RKSV Prinses Irene 1 (zon)

Boekel Sport 1 (zon) - RKSV Prinses Irene 1 (zon)

Zondag , start 14.00 uur, is alweer de laatste wedstrijd voor de winterstop. Opvallend hoe soepel deze competitie tot nu toe verloopt, zonder afgelastingen en corona! Prinses Irene reist af naar Boekel waar de plaatselijke trots tegenstander is. De Boekelnaren promoveerden dit jaar via een kampioenschap naar de 2e klasse. Beide ploegen troffen elkaar voor het laatst in het seizoen 2011-2012, dat was toen nog in de 3e klasse. Dat seizoen promoveerde Prinses Irene via de nacompetitie naar de 2e klasse, Boekel Sport degradeerde naar de 4e klasse. Het seizoen daarna promoveerde het echter weer en speelde daarna onafgebroken in de 3e klasse.

Deze week werd bekend dat aan het einde van dit seizoen, hun nieuwe trainer Willem Aarts (foto) vertrekt. De resultaten zijn niet echt om over naar huis te schrijven, opvallend is dat de twee laatste wedstrijden met grote cijfers werden verloren. Daardoor staan ze nu op een degradatieplaats en zullen ze extra scherp zijn. Dat geldt ook voor Prinses Irene dat,  na een goede start, het laat afweten de laatste tijd.
Zoals eerder gezegd zijn de verschillen erg klein in deze klasse. Als je kijkt naar de wedstrijden van Prinses Irene dan is er 1 keer met duidelijke cijfers verloren, maar verder steeds met 1 doelpuntje verschil. Ook opvallend dat 3 wedstrijden in de absolute slotfase verloren gingen. Dat waren de thuiswedstrijden tegen Heeswijk,  DAW en afgelopen week Schijndel. Zeker tegen Heeswijk en Schijndel was minimaal een gelijkspel verdiend geweest. Degene die zondag wint doet goede zaken en kan zich in de top nestelen,  bij verlies blijf je in de staart hangen.
Bij Prinses Irene verlaat aan het einde van het seizoen coach Erik Meulendijk onze vereniging. Hij kwam bij Prinses Irene nadat ze waren gedegradeerd uit de 1e klasse en dan kwam er ook nog corona achteraan. Diverse kwalitatief sterke spelers stopten en of gingen elders voetballen. Duidelijk is dat het niveau daardoor minder was geworden, maar hij heeft bijvoorbeeld met Mathijs Pluk, Julian van Roosmalen, Thijs van Doorn, Martijn v.d. Akker, Tom Berendsen, Guus Reijnders en Aron v.d. Rijt de nodige (jeugd) spelers ingepast. Tactisch weet hij het elftal goed neer te zetten zoals het tegenwoordig heet, waardoor eigenlijk geen enkele tegenstander makkelijk wint.
Hopelijk lukt het zondag weer om punten te pakken en zo de eerste helft van de competitie goed af te sluiten. Met na afloop ook een leuk feestje met de "foute kerstparty" in de kantine!

Wedstrijd-nummer

J.J. Peeters

Opstelling/selectie

Opstelling:

Wissels:

Staf:

Sportpark De Donk
Waterval 9
5427HL BOEKEL

Toon routebeschrijving

Stand verloop

Laatste wedstrijden van het thuisteam: