RKSV Prinses Irene 1 (zon) - Schijndel/DE WIT 1 (zon)

RKSV Prinses Irene 1 (zon) - Schijndel/DE WIT 1 (zon)

Zondag speelt Prinses Irene op het eigen sportpark tegen Schijndel. In de jaren 10 van deze eeuw werd deze ploeg zelfs nog kampioen van Nederland bij de amateurs. Best bijzonder als je bedenkt dat in deze klasse met Sparta ‘25 er nog een oud- landskampioen speelt uit een ver verleden weliswaar.  Schijndel is dus lelijk afgezakt en speelde de in de derde klasse vanaf 2017/2018. In de 2e klasse kwamen de ploegen elkaar in het seizoen 2016/2017 nog tegen, 0-0 en 1-3 winst voor de Nistelrodenaren was er toen. Op de foto zien we Job van den Elzen in actie die toen zijn laatste wedstrijd speelde in het 1e elftal.

Afgelopen seizoen werden ze kampioen en zijn na een redelijke start toch ook wat terug gevallen. De resultaten van hen zijn erg wisselvallig, afgelopen zondag werd nog verrassend verloren van Volkel (0-1). In deze klasse kun je er niks van zeggen, elke week zijn er weer verrassende uitslagen.
Prinses Irene is inmiddels lelijk terug gezakt na een goede start. Schijndel dat op de vierde plaats van onderen staat, scheiden slechts twee punten van Prinses Irene. De nummer twee van de ranglijst Sparta ‘25 staat echter ook maar weer drie punten boven de onzen.
Het zal zondag zaak zijn om weer eens punten te pakken. De formatie van Erik Meulendijk liet het afgelopen week in Groesbeek lelijk afweten. Je zult elke week volop strijd moeten leveren om mee te doen in deze klasse. Onbegrijpelijk dat die er afgelopen zondag niet was, terwijl dat afgelopen weken juist zo’n sterke punt was. Hopelijk is het een wake-up call zoals in het Brabants Dagblad opgetekend werd uit de mond van Meulendijk.  Het is de voorlaatste wedstrijd voor het begin van de winterstop. Laten we hopen dat de punten zondag in eigen huis blijven.

Wedstrijdsponsor: Jos van Roosmalen Metselwerken, Nistelrode

Kleedkamer

1 - Kleedlokaal 1
4 - Kleedlokaal 4