RKSV Prinses Irene 1 (zon) - Olympia'18 1 (zon)

RKSV Prinses Irene 1 (zon) - Olympia'18 1 (zon)

Zondag staat weer een finale op stapel, want zo kun je elke wedstrijd vanaf nu in deze competitie rustig noemen. Prinses Irene staat op een 5e plaats, maar dat komt door een iets beter doelgemiddelde, want nog 2 ploegen hebben 19 punten, daaronder weer 3 ploegen met 18. Op de voorlaatste plaats nu Heeswijk met 17 punten, dus slechts 2 punten minder dan onze mannen. Groesbeekse Boys heeft moeite om de aansluiting te houden. De tegenstander zondag, het Boxmeerse Olympia ’18, kan wat rustiger ademhalen, mede door de overwinning van vorige week. Zij staan op de 3e plaats met 25 punten en hebben nog alle kans op de titel met slechts 1 puntje achterstand op DAW en 2 op Sparta ’25.

De Boxmeerse formatie begon sterk aan de competitie en veroverde de eerste periodetitel. Daarna kwam er wat de klad in, maar ze bleven wel gewoon punten sprokkelen, 8 uit de laatste 7 wedstrijden. De uitwedstrijd (foto) van Prinses Irene eindigde in een 1-1 eindstand. Voor Olympia scoorde Philips, voor Prinses Irene Tim van der Heijden. Met de van Volharding overgekomen Kas van den Bosch hebben ze een behoorlijke versterking binnen weten te halen. Hij komt overigens uit Boxmeer en wist afgelopen zondag, in de gewonnen wedstrijd tegen Volkel, beide doelpunten te maken bij de 2-0 overwinning.

De wedstrijden tussen beide ploegen in de afgelopen seizoenen gaven vaak veel gelijkwaardigheid te zien. Ook kwam het een paar keer voor dat tegen het einde van de wedstrijd alsnog, al of niet tegen de verhouding in, de wedstrijd totaal werd omgedraaid. Coach Jurgen Elbers heeft best een zware verantwoordelijke taak op zich genomen, toen hij het in januari overnam van de gestopte Erik Meulendijk. Het spel, is zeker wat aantrekkelijker geworden en fases van wedstrijden wordt er goed gespeeld. Dit een hele wedstrijd vasthouden is een aandachtspunt, maar langzaam zien we toch de vastigheid em automatismen toenemen. Hopelijk lukt dat komende zondag ook en weet de ploeg punten te pakken, zodat de huidige veilige 5e plaatst in beeld blijft.

Kleedkamer

1 - Kleedlokaal 1
4 - Kleedlokaal 4

Wordt gespeeld op veld