Vrouwen 1 strijdend ten onder

UDI'19/CSU VR1

RKSV Prinses Irene VR1 (zon)

Onbekend (schot)
Onbekend (schot)

12 februari 2023 11:00

J.A. Oppers

Sportpark Parkzicht
Parklaan 4
5404NH
UDEN

Opstelling RKSV Prinses Irene VR1 (zon)

Vrouwen 1 speelde afgelopen zondag tegen dat van Udi’19, de nummer twee in de rangschikking. Het werd uiteindelijk een 2-0 nederlaag, na een 1-0 ruststand. Na 8 ongeslagen wedstrijden was dit de eerste nederlaag, na 2 gelijke spelen en 6 wedstrijden met winst. Zondag waren er mogelijkheden de reeks door te trekken, maar de kansen die de ploeg kreeg werden niet omgezet in doelpunten.

Prinses Irene begon gehavend aan de wedstrijd. Suwi Numnuan (foto) en Marlou van Deursen ontbraken, die plekken werden naar behoren ingevuld door Jody Schellekens en Nadia van der Hoofd.Waar andere seizoenen het verval groot was, als er speelsters wegvielen, wordt dit nu veel beter opgevangen binnen het elftal.
Prinses Irene begon dan ook goed aan de wedstrijd. Udi  ’19 probeerde hoog druk te zetten, waar Prinses Irene goed onderuit durfde te voetballen. Daarbij ook kansen creëerde, maar deze onbenut liet. Verdedigend werd er goed en agressief ingegrepen en werden er ook veel duels gewonnen. Waarbij in de omschakeling het elftal er snel uit  kwam om zo iets te creëren. Het was jammer dat het team hier de kansen onbenut liet. Udi ’19 kwam in het eerste bedrijf pas in de laatste fase beter in de wedstrijd en ging beter om met de kansen die ze kregen, waardoor ze ook dreigender waren. Doelvrouw Bregje Streefland werd meer op de proef gesteld met schoten op doel. De 1-0 viel na dik een half uur spelen. Een schot dat via een voet/been van richting werd veranderd belande achter Streefland.

De tweede helft begon Udi goed en was meer aan de bal. Het elftal van coach Sangoer, kon even de grip niet meer krijgen, het lukte in die fase niet om goed druk op de bal te zetten. Naarmate de wedstrijd vorderde ging dat wat beter. De tweede helft werd er gestreden en was het een wedstrijd waarbij Prinses Irene voornamelijk opzoek ging naar de 1-1 en Udi ‘19 gevaarlijk was in de omschakeling. Prinses Irene kreeg mogelijkheden om op 1-1 komen, maar de keepster van Udi stond haar mannetje. Aan de andere kant stond ook Bregje Streefland een goede wedstrijd te keepen. De Nistelrodese vrouwen moesten iets forceren in het laatste kwart en gingen 1 op 1 spelen achterin. De Oranjes probeerden met man en macht er alles aan te doen te scoren. Zoals je vaker ziet viel het doelpunt in de slotfase helaas aan de andere kant(2-0). Dat dus ook de eindstand bleek te worden.

Coach Sangoer: “We mogen teleurgesteld zijn in het resultaat, dat hoort ook als je niet met de gewenste uitslag naar huis gaat. Toch moet je de positieve kant naar voren halen, dan kan ik de ploeg ook niks verwijten. De groep heeft alles gegeven, er alles aan gedaan om de wedstrijd te laten kantelen. Dat het vandaag niet lukte, wil niet zeggen dat we de mindere waren. We hebben gedaan wat we konden. Natuurlijk zijn we niet tevreden met het resultaat en is de teleurstelling groot, nadat we met elkaar zo hebben gestreden. De groep laat ons als staf ook merken dat ze niet tevreden zijn met alleen “goed”, maar dat ze van zichzelf en elkaar meer eisen. Dat zijn goede stappen in het proces binnen vrouwen 1, die ik en wij graag zien. Hierin zijn we de afgelopen seizoenen enorm gegroeid. Dit geeft positieve vooruitzichten naar wat we op het veld en buiten het veld laten zien. Dit Prinses Irene is hard op weg om zo steeds beter te worden, dat ziet iedereen binnen en buiten de groep. Het gaat dan ook nog een interessante 2e seizoenshelft worden”, zo verwacht de fanatieke coach Alex Sangoer.