Winstpartij Vrouwen 1 voordat nacompetitie start

Rood Wit'62 VR1 (zon)

RKSV Prinses Irene VR1 (zon)

21 mei 2023 12:00

H. van Bekkum

Sportpark de Rijpel
Sportkomplex de Rijpel 1
5709NZ
HELMOND

Opstelling RKSV Prinses Irene VR1 (zon)

2e pinksterdag start de nacompetitie voor het Vrouwen 1 elftal, in tegenstelling tot eerder berichten, met een uitwedstrijd in Heemskerk tegen ADO’20. Afgelopen zondag moest er echter nog gevoetbald worden in competitieverband tegen Rood Wit ’62 uit Helmond. Het werd een wat benauwde 0-1 overwinning. Zoals vaker was topscorer Veerle Donkers het goudhaantje. Zij scoorde de enige treffer na ruim 25 minuten.

Coach Sangoer liet vooral speelsters voetballen, die dit seizoen het vaak van een invalbeurt moesten hebben.  Er stond niets meer op het spel, maar Rood Wit had nog wat goed te maken na de grote nederlaag (5-0) eerder in het seizoen. Voorin zorgden de twee snelle Helmondse spitsen voor het nodige gevaar. Er kwamen kansen maar die werden niet benut . Prinses Irene maakte vaak de verkeerde keuzes, maar wist via Donkers toch het net te vinden.

Het kunstgras in Helmond werd steeds warmer en over een sproei-installatie zoals in Nistelrode beschikte men niet. De scheidsrechter voelde dat goed aan en stond een drinkpauze toe. Rood Wit knokte voor een goed resultaat en Prinses Irene was met het hoofd al een beetje bezig met de nacompetitie die volgende week start. Uiteindelijk werd de 0-1 overwinning over de streep gebracht.

De nacompetitiewedstrijden zijn steeds finales over 1 wedstrijd. Wil je pomoveren dan moet je drie keer winnen. Het was goed om te zien dat zondag ook de speelsters die normaal wat minder aan bod komen, het goed deden. Wint het elftal 2e pinksterdag de wedstrijd in Heemskerk, dan volgt een thuiswedstrijd, waarin mogelijk HVCH de opponent is.
Verslag: Webmaster - Foto's: John van Deursen ( Thuis in het nieuws)
Rood_Wit_3.jpeg

Rood_wit_4.jpeg