Vrouwen winnen in Nijmegen

NSVV FC Kunde VR1

RKSV Prinses Irene VR1 (zon)

19 maart 2023 14:30

Sportpark GYMNASION
Heyendaalseweg 141
6525AJ
NIJMEGEN

Opstelling RKSV Prinses Irene VR1 (zon)

Het 1e vrouwenelftal won zondag in Nijmegen met 0-2 van studentenvereniging FC Kunde. Die stand was al bij rust bereikt door doelpunten in de 6e minuut van Jiska Theunissen en spits Veerle Donkers (foto) in de 37e minuut. Het veldspel was in deze wedstrijd een stuk beter dan een week geleden. Nadat in de thuiswedstrijd nog doelpuntloos gelijk werd gespeeld, is dit de start van de 3e periode waar coach Alex Sangoer op hoopte.

Zondag ging Prinses Irene beter om met de kansen die werden gecreëerd dan in de thuiswedstrijd. Het snelle doelpunt van Theunisse hielp daarbij natuurlijk. Zij tikte binnen uit een lage voorzet van Lindy Pittens. Verdedigend kwamen de Oranjevrouwen niet in de problemen. Veerle Donkers stond al een tijdje droog, maar daar kwam in de 37e minuut een einde aan. Ze draaide goed weg bij haar tegenstandster en wist met links de bal feilloos in de hoek te schieten.

In de tweede helft probeerde FC Kunde wat te forceren door hoger en agressiever druk te zetten. Ze werden wat dreigender, voornamelijk met de snelheid vanaf hun linkerflank, schoten vanuit de tweede lijn en met standaardsituaties. Het leverde echter geen tegendoelpunten op.

Coach Sangoer na afloop: “Het was uiteindelijk een zakelijke overwinning. Het doel was om vanuit een iets andere formatie het initiatief te nemen en vanuit balbezit vervolgens kansen te creëren. Het is dan wel prettig als je vroeg in de wedstrijd zelf op voorsprong komt, weinig weggeeft en kort voor rust nog meer afstand neemt.
Er zijn wat speelsters die nog niet geheel fit zijn en een tijdje uit de running zijn geweest, dat merk je dan wel tijdens de wedstrijd in de keuze die ze maken”.
Vrouwen_1_team.jpg

De overwinnig wordt gevierd