Volkel 1 (zon) - RKSV Prinses Irene 1 (zon)

Volkel 1 (zon) - RKSV Prinses Irene 1 (zon)

Zondag, ijs en weder dienende, ontmoet het 1e elftal in Volkel de gelijknamige opponent. Waar onze mannen afgelopen zondag al in competitieverband speelden, is dat voor de mannen uit de nieuwe gemeente Maashorst niet het geval geweest. Wel speelden ze een paar oefenwedstrijden, zo werd tegen Boekel Sport met 2-2 gelijkgespeeld en ook de ontmoeting tegen Margriet eindigde in een gelijkspel, 0-0.

Volkel stond er in de 2 seizoenen dat de competitie werd afgelast niet al te rooskleurig voor, maar ze zijn dit seizoen beter gestart. De wedstrijden tegen Prinses Irene geven vaak weinig verschil te zien, Prinses Irene heeft het altijd erg lastig en werd zeer regelmatig op een nederlaag getrakteerd. Drie seizoenen geleden werd Volkel kampioen in de 3e klasse en speelde daarvoor nog nooit op 2e klasse niveau. In het seizoen 2020-2021, speelden de ploegen voor het laatst tegen elkaar op 4 oktober ’20 (foto) . Bij die wedstrijd mocht vanwege corona geen publiek aanwezig zijn. Prinses Irene won toen door doelpunten van Tim van der Heijden, Aron v.d. Rijt en Tim van den Brand met 1-3. Twee weken later werd de competitie helemaal stil gelegd en uiteindelijk afgelast.

Prinses Irene verloor zondag van een uitstekende koploper SVSSS, maar achteraf had er meer in gezeten. Zonder de geblesseerde Tim van der Heijden op het middenveld, werden ze in de 1e helft van het kastje naar de muur gestuurd. Een simpele ingreep in de rust bleek echter goud waard vanaf toen was Prinses Irene de bovenliggende partij. Persoonlijke fouten deden de ploeg echter de das om.
Prinses Irene kan heel aardig voetballen zo bleek ook zondag weer tegen de koploper. Zondag zal dat zeker nodig zijn. Bij winst neem je duidelijk afstand van de onderste regionen, bij een nederlaag wordt het echter weer naar beneden kijken.

Wedstrijd-nummer

C. van der Heyden

Opstelling/selectie

Opstelling:

Wissels:

Staf:

Sportpark Volkel
Eeuwsels 14
5408AJ VOLKEL

Toon routebeschrijving

Stand verloop

Laatste wedstrijden van het thuisteam: