Prinses Irene geeft punten cadeau

SVSSS 1 (zon)

RKSV Prinses Irene 1 (zon)

Stefan Dekkers (intikker)
Jim de Laat (schot)
Stan v.d. Brand
Lars Cornelissen (schot)
Bodhi Eilander (schot)

13 februari 2022 14:30

S.W.A.J. van Westing

Sportpark Zeshoeven
Walnotenlaan 12
5071BV
UDENHOUT
tel. 013-5112002

Opstelling RKSV Prinses Irene 1 (zon)

Prinses Irene is slecht begonnen aan de hervatting van de competitie. Bij koploper SVSSS uit Udenhout werd een 4-2 nederlaag geleden.  De rust ging in met een 2-1 stand. Tim v.d. Brand scoorde voor Prinses Irene en Stefan Dekkers en Tim de Laat voor de ploeg uit Udenhout. Na rust scoorde Aron v.d. de Rijt de 2-2- vanaf de stip, maar Lars Cornelissen en Bodhi Eilander pakten op deze vervroegde Valentijnsdag de 2 cadeautjes van Prinses Irene gretig uit.

De ruststand stand was een magere afspiegeling van de krachtsverhoudingen, want na de fraaie goal van Van den Brand, na een prachtig pass van Martijn v.d. Akker was SVSSS oppermachtig. De mooiste kansen werden echter door Udenhouters gemist en tot twee keer toe werd een bal van de lijn gehaald. Daarnaast greep doelman Pluk steeds kordaat in. Opvallend was wel dat Prinses Irene ook, ondanks dat alles, toch nog makkelijk tot twee dotten van kansen kwam.

In de 2e helft waren de rollen omgedraaid, mede omdat coach Meulendijk centrale verdediger Robbert Rovers doorschoof, waardoor SVSSS niet meer steeds een mannetje over had zoals in de 1e helft. In de 58e minuut kwam Prinses Irene op gelijke hoogte, nadat Tim van den Brand, die eerder al de paal raakte, een penalty kreeg. Het was ook de 2e gele kaart voor Stan v.d. Brand die met rood van het veld moest. Aron v.d. Rijt schoot de pingel feilloos raak. Daarna was het wachten op de 2-3 zo leek. Tim van den Brand had deze op zijn schoen, maar de doelman wist er op een of andere manier een hand tegen te krijgen. Een paar minuten later stond het echter 3-2 en dat was totaal onnodig. Een blunder zoals op dit niveau niet thuishoort gaf de uitstekende Lars Cornelissen een vrije doortocht. Het leek of het geloof in een goed resultaat bij de Oranjes wat minder werd, want het overtuigende spel werd minder. Dat geloof verdween helemaal, toen er wel erg makkelijk te veel ruimte werd weggegeven aan de rechterkant en de voorzet werd gemist. De ingevallen Bodhie Eilander kon makkelijk binnenschieten en de wedstrijd beslissen.

Gezien het spelbeeld in de 1e helft, verdiende SVSSS misschien wel de overwinning. Echter als je naar de 2e helft kijkt dan had net zo goed de andere kant op kunnen gaan, maar doelpunten beslissen nog steeds wedstrijden.

2021-2022_SVSSS_-_Pr_Irene_08_custom.jpg
Doelman Pluk