Doelman Pluk voorkomt nederlaag Prinses Irene

RKSV Prinses Irene 1 (zon)

Venhorst 1 (zon)

Mark van Sleeuwen (schot)
Assist: Jeroen IJff

2e klasse F

24 maart 2022 20:00

R. Bloemsma

Sportpark De Schellen
Loo 8
5388SB
NISTELRODE
tel. 0412-611501

De doordeweekse inhaalwedstrijd van Prinses Irene tegen Venhorst eindigde na een 0-1 ruststand, doelpunt van Mark van Sleeuwen, uiteindelijk in een 1-1 gelijkspel. Voor de derde wedstrijd op rij wist Aron van de Rijt te scoren. Hoewel de hekkensluiter op bezoek was, was dit op het veld niet te zien. Wel was de onderlinge confrontatie van een bijzonder matig niveau. Prinses Irene had veelvuldig de bal, maar de beste kansen waren voor de mannen uit de gemeente Boekel. In de slotfase van de 1e helft en die van de 2e helft redde doelman Mathijs Pluk geweldig.

Als doelpunt geteld

Net als Venhorst miste Prinses Irene een paar vaste krachten. Er gebeurde amper wat in de eerste 20 minuten. Venhorst leunde achterover en probeerde via de omschakeling gevaarlijk te worden. De eerste kans was voor Prinses Irene, nadat de jonge doelman van Venhorst, Justin Rullens, de bal na een voorzet losliet. Niemand kon daarvan profiteren en de doelman speelde verder een prima wedstrijd. In de 24e minuut stond het, na de eerste echt goede aanval van Venhorst, 0-1. Mark van Sleeuwen schoot de bal van dichtbij in het dak van het doel. Prinses Irene wist in het vervolg amper wat te creëren en mocht doelman Pluk danken dat hij in de 44e minuut een schot van Sam van Lieshout met een uiterste krachtsinspanning, nog uit de hoek wist te tikken. Heel veel toeschouwers hadden dit schot al geteld als doelpunt. De corner die daarop volgde werd ook bijna een doelpunt, omdat bij Prinses Irene blijkbaar nog niet duidelijk was dat je dan op de aanvoerder, en beste man bij Venhorst, Luuk van de Bogaard moet letten.

Neo senior Harm van Nuland

In de 2e helft was het feitelijk eenrichtingsverkeer richting het doel van Venhorst. Meteen al gingen schoten van Martijn v.d. Akker en Guus Reijnders net langs en over het doel. In de 56e minuut was het, de gevaarlijkste Prinses Irene aanvaller, Aron v.d. Rijt die de paal geselde. De uitstekend fluitende scheidsrechter Ronald Bloemsma, zag een enkele keer spelers van Prinses Irene naar de grond gaan, maar vond dat te weinig voor een strafschop. Wel gaf hij zijn enige gele kaart, aan de uitstekende jonge rechtsback van Prinses Irene Harm van Nuland. De neo senior greep met zijn snelheid en inzicht steeds goed in als er gevaar dreigde en was opbouwend ook van waarde.

In de 73e minuut werd het 1-1. Een strakke lange voorzet van Jeroen IJff, werd door Aron van der Rijt bij de tweede paal binnen geknikt. Prinses Irene bleef de bovenliggende partij, maar echte kansen kwamen er niet meer. Die kwamen in de absolute slotfase er wel voor Venhorst. Twee keer kwamen ze in de 2e helft in de buurt van Pluk, twee keer ontsnapte Prinses Irene. Invaller Stefan van Haandel zag zijn schot, via de voet van een Prinses Irene verdediger een rare curve maken en  via de lat in de armen van Pluk. vallen. In de voorlaatste minuut was het de pas 16-jarige invaller Finn van der Horst die op zijn venijnig schot in de hoek, Pluk subliem zag redden.

Niet dat Venhorst de overwinning toekwam, een gelijkspel was de terechte uitslag, maar als Venhorst de winst hadden gepakt was die nou ook weer niet gestolen geweest.

2021-2022_Pr_Irene_-_Venhorst_01_custom.jpg
Mathijs Pluk