RKSV Prinses Irene 1 (zon) - Olympia'18 1 (zon)

RKSV Prinses Irene 1 (zon) - Olympia'18 1 (zon)

Zondag komt het Boxmeerse Olympia ’18 naar sportpark De Schellen. Prinses Irene heeft een nare bijsmaak overgehouden van de uitwedstrijd van 13 maart (foto). In die wedstrijd was Prinses Irene heer en meester, maar met een 0-2 voorsprong ging het in de laatste 20 minuten helemaal mis en werd uiteindelijk zelfs nog met 2-3 verloren.

Wat er gebeurde zal altijd een raadsel blijven. Het uitvallen van centrale verdediger Koen Pittens, hij liep een zware enkelblessure op, en revalideert nog steeds, zal waarschijnlijk een rol hebben gespeeld. Er bleek geen verdediger op de bank te zitten, waardoor er meerder omzettingen plaats vonden in het elftal.
Sinds die wedstrijd wist Prinses Irene in de 8 wedstrijden die volgden, 4 overwinningen te behalen, speelde een keer gelijk en liep drie keer tegen een nederlaag aan. Olympia haalde 2 punten minder (11) uit de volgende 8 wedstrijden, waarin het 3 keer won, twee keer gelijk speelde en 3 keer verloor. Op de ranglijst staat Olympia nog wel altijd boven Prinses Irene met 29 punten, 2 meer dan de Oranjes.

Olympia”18 heeft afgelopen seizoenen wat kwaliteit moeten inleveren en kampt net als Prinses Irene, maar wie niet, met blessures. Zo is doelman Jasper Görts al lang uitgeschakeld en wordt hij vervangen door de jeugdige Tim Kuipers. De technische leiding heeft schijnbaar weinig vertrouwen in de doelman(nen), want er is met Niek van Dijk van Achilles ’29 al een andere doelman aangetrokken.
Bij de Boxmeerse ploeg zijn het vooral Freek Kerkhof en, in mindere mate, Tijmen Philips die voor de doelpunten moeten zorgen. Olympia staat er, net als Prinses Irene, om bekend dat het verzorgd voetbal speelt.

Voor de mannen van ‘”Van Tilburg Mode & Sport”, is het te hopen dat de wisselvalligheid gaat verdwijnen. Afgelopen zondag was er een weer een overwinning, na twee nederlagen. Nu dat doortrekken zou mooi zijn. Olympia heeft net twee nederlagen achter de rug, vorige week won CHC met 1-3 en de week daarvoor was, in de derby met Volharding, deze met 4-1 te sterk. Wat betreft wisselvalligheid ontlopen de ploegen elkaar dus ook niet veel. Het zou mooi zijn als Prinses Irene er in slaagt de zure nederlaag van een paar maanden geleden weg te spoelen en revanche te nemen met een zege.

Kleedkamer

LOK. 1
LOK. 4

Wordt gespeeld op veld