RKSV Prinses Irene 1 - EVVC 1 (zon)

RKSV Prinses Irene 1 - EVVC 1 (zon)

Zondag staat de derby tegen EVVC op de rol. Altijd duels waarbij de onderlinge verschillen gering zijn en de doelpunten duur. EVVC tobt al nagenoeg het hele seizoen met een aantal afwezigen, waaronder ook een paar sterkhouders. Regelmatig zijn er spelers ingezet die vorig seizoen en dit jaar nog in de JO19-1 speelden.

Coach Antwan van Rijn, hij was verschillende seizoenen geleden bij onze vereniging actief als coach van het 2e elftal, moest vaak puzzelen om een representatief elftal op de been te brengen. Het lukt blijkbaar ook maar niet om een doelman uit de eigen gelederen op te leiden. De huidige (Osse) doelman Dilan Heurkens, die was gestopt, is weer teruggehaald, terwijl hij nooit kan trainen. Inmiddels is voor het nieuw seizoen de doelman van FC Schadewijk aangetrokken, de 36-jarige Martin Roelofs. Maar er ontbreken voor langere tijd al meer spelers met zware blessures. Niet vreemd dus dat de Vinkelnaren in de onderste regionen vertoeven terwijl ze na een slechte start, toch even punten pakten waaronder tegen Prinses Irene. De laatste weken gaat het een stuk moeizamer.

Ook Prinses Irene tobt met de nodige blessures, het is zeer de vraag of er zondag “herintreders” zijn. Vorige week raakte ook nog Aron van der Rijt (foto) geblesseerd, het is de vraag of hij tegen de club waar hij een paar seizoenen in de jeugd voetbalde in actie komt. Mocht dat zo zijn dan kan hij mogelijk zijn broer Falco tegenkomen, die ook regelmatig in de basis van het Vinkelse vlaggenschip staat.

Afgelopen zondag liet Prinses Irene weer eens zien, dat het niet alleen maar mooi wil voetballen, maar ook keihard met elkaar kan knokken. Dat zal zondag ook weer nodig zijn, want als er een ploeg is die tot het gaatje, dan is het wel EVVC, dat zit gewoon in de cultuur van de vereniging. Kan Prinses Irene dat op dezelfde wijze opbrengen als afgelopen zondag, dan kan de ploeg mogelijk revanche nemen voor de uitwedstrijd van 21 november. Die werd destijds vanwege corona zonder publiek gespeeld. EVVC won toen met 3-1. Aron van der Rijt scoorde in zijn geboortedorp de gelijkmaker.

Wedstrijdsponsor: Jan van der Heijden Metselwerken Nistelrode

Kleedkamer

LOK. 1
LOK. 4