RKSV Prinses Irene 1 (zon) - Volkel 1 (zon)

RKSV Prinses Irene 1 (zon) - Volkel 1 (zon)

Paasmaandag komt Volkel naar ons sportpark. Met nog 9 wedstrijden te gaan, is er een duidelijk afscheiding te zien in deze klasse. Volharding, SVSSS, DAW en Emplina lijken te strijden om de titel. CHC lijk afgehaakt na de nederlaag tegen onze mannen van afgelopen zondag. Daarna volgt een middenmoot van 4 ploegen, Olympia ’18, Prinses Irene, Heeswijk en Helvoirt. Bij Volkel komen we de eerste ploeg tegen die in groot degradatiegevaar kan komen. Er degradeert een ploeg rechtstreeks en de 2e en 3e van onderen spelen nacompetitie voor handhaving.

Win je maandag van Volkel, dan sla je echt een gat naar hen en de ploegen daaronder en lijkt degradatiegevaar heel ver weg. Dat zou prettig zijn, zeker in de wetenschap dat je de 3 wedstrijden daarna Heeswijk, Vianen Vooruit en Olympia’18 treft. De laatste 4 wedstrijden zijn dan weer tegen de ploegen die nog in de race zijn voor het kampioenschap. Het belang van de eerstkomende 4 wedstrijden wordt daarmee meteen duidelijk.

De uitwedstrijd tegen Volkel (foto) die op 20 februari werd gespeeld was een farce. Het kunstgrasveld van Volkel stond voor een kwart onder water, het regende pijpenstelen en stormde gedurende de wedstrijd. Uiteindelijk bleef het 0-0, maar van een echte wedstrijd kon je niet spreken. Volkel is altijd een lastige tegenstander voor Prinses Irene gebleken. Het is een stugge ploeg, die dit jaar ook wat meer vanuit een gesloten verdediging speelt. Nadat ze in de afgebroken “corona-seizoenen”, slecht draaiden doen ze het nu een stuk beter.

Prinses Irene behaalde zondag een mooie overwinning in een wedstrijd met een sensationeel scoreverloop. Zeker in de 1e helft was Prinses Irene wat gelukkig. In de 2e helft viel er niets af te dingen op de overwinning. De wat behoudender tactiek die Meulendijk gebuikte tegen CHC en eerder tegen Helvoirt, is zo gek nog niet en lijkt de ploeg goed te liggen. Met het grote loopvermogen van een aantal spelers en hun snelheid zorgt  dat voor veel doelgevaar.

Op Koen Pitens en Thijs van Doorn na, lijkt iedereen weer inzetbaar. Dat worden nog moeilijke knopen doorhakken voor coach Meulendijk, want een aantal vervangers klopt flink op de deur.

Wedstrijdsponsor: Toon Schilderwerken Nistelrode

Kleedkamer

LOK. 1
LOK. 4