RKSV Prinses Irene 1 (zon) - Volharding 1 (zon)

RKSV Prinses Irene 1 (zon)

Volharding 1 (zon)

Joep Beurskens (schot)

Mannen, 1, 2e klasse H

15 april 2018 14:30

R. de Graaf

Opstelling

Prinses Irene en Volharding speelden met 1-1 gelijk. In de 1e helft was het een gelijkwaardige wedstrijd. Volharding  kwam via Beurskens een paar minuten voor rust op 0-1. In de 2e helft waren de mannen van Van Tilburg Mode & Sport de bovenliggende partij maar konden de vele kansen niet omzetten in doelpunten. Wibe van Rooij scoorde rond het uur wel fraai 1-1. Toch had Prinses Irene de winnaar moeten zijn. In de 80e minuut scoorde Martijn van Vught met het hoofd. De  verder goed leidende scheidsrechter keurde het doelpunt geheel ten onrechte af. Op de (serie)foto’s van onze fotograaf Teun Bevers is duidelijk te zien dat doelman Job Vullings te laat is en Van Vught niets onreglementairs doet. Nog geen minuut later werd ook nog een doelpunt van Tim van den Brand vanwege dubieus buitenspel afgekeurd.  De protesten zorgden ook nog eens voor een gele kaart voor aanvoerder Gijs van Erp. Trainer Sjoerd van der Coelen was heel eerlijk na de wedstrijd. "Van de 10 scheidsrechters keuren er 8 dit doelpunt gewoon goed"!

Slok op een borrel

Bij Prinses Irene stond na 3 weken Robin Walk, hersteld van een enkelblessure,  weer op het middenveld, wat een flinke slok op een borrel scheelde. Prinses Irene ging bijzonder goed van start en had in de eerste 5 minuten al twee keer kunnen scoren. Allengs werd het echter minder en dat dwong doelman Stef van Venrooij tot een redding in de 13e minuut. Vooral Tim Brouwer was dreigend, maar hij werd bijzonder goed aan banden gelegd door,  de beste man bij Prinses Irene,  Koen Pittens. Zo rond het half uur waren er een paar mooie aanvallen met dito kansen, maar de laatste pass was steeds niet zuiver genoeg. In de 43e minuut stond het uit het niets  0-1. Twijfelachtig ingrijpen gaf  Joep Beurskens een schietkans, die hij ook knap benutte.

Soleren

In de 2e helft een veel beter Prinses Irene, dat nu wel  uitstraalde dat het perse wilde winnen. Het duurde nog tot de 60e minuut voordat dit ook op het elektronisch scorebord werd uitgedrukt. Wibe van Rooij  kreeg rond de middenlijn n de bal en  soleerde  makkelijk langs  een aantal spelers. Toen hem ook rond de zestien niets in de weg werd gelegd, haalde hij uit en liet Vullings kansloos. Nog geen 2 minuten later kon Tim van den Brand net niet een voorzet van Van Rooij met het hoofd beroeren, anders was het voor zeker een goal geweest. Van Vught was ook nog een paar keer gevaarlijk , maar het lukte steeds net  niet. In de 69e minuut leek invallers Duijkers te kunnen gaan scoren, toen hij alleen op doelman Van Venrooij afging. Deze drong hem naar buiten en Pittens wist met een ultieme sliding de bal te ontfutselen. Bijna werd het nog een keer gevaarlijk , toen doelman Van Venrooij en Bollen de bal min of meer voor elkaar lieten liggen. In de 80e en 81e minuut scoorde Prinses Irene zoals eerder gememoreerd, maar de doelpunten werden dus niet geteld. Tim van den Brand had in de 87e minuut alsnog recht kunnen spreken . Een prachtige pass van Van Rooij, bracht hij prima onder controle. Schuin voor het doel schoot hij langs de verkeerde kant van de paal, waardoor Prinses Irene 2 punten te weinig kreeg deze middag.

Het omstreden moment. Van Vught hangt al in de lucht en doelman Vullings staat nog vast op de grond

Van Vught kopt Vullings moet nog van de grond komen

De bal is al onderweg naar het doel, als doelman Vullings tegen Van Vught lijkt te springen

Robin Walk was weer duidelijk aanwezig in deze wedstrijd