Margriet 1 (zon) - RKSV Prinses Irene 1 (zon)

Margriet 1 (zon) - RKSV Prinses Irene 1 (zon)

Na de bekerwinst van afgelopen zondag en vooral de mooie overwinning afgelopen zondag op en in Helvoirt, speelt het 1e elftal zondag in Oss. Tegenstander is dan het Osse Margriet, de ploeg die vorig seizoen kampioen werd in de 3e klasse. Margriet staat in de onderste regionen, maar dat is toch vooral theorie, want mochten ze de inhaalwedstrijd winnen, dan staan ze maar weer 2 punten achter op de nummer 4 SSS ’18.

Margriet speelt een wat wisselvallig seizoen met ups en downs. Onlangs zorgde het nog voor een verrassing met een overwinning op koploper Rhode, dat de eerde nederlaag te incasseren kreeg. Het elftal van coach Strik heeft ook nogal wal last gehad van blessures. Zo heeft topscore Joey Schuurmans in het eerste deel van de competitie niet of nauwelijks gespeeld. Afgelopen zondag bij Volharding (2-2), stond hij weer in de basis en scoorde meteen. Schuurmans is een van de betere spitsen in de regio.

Margriet heeft een relatief jong team, mede onder invloed van Strik die, omdat hij daar ooit jeugdtrainer was, nogal wat jonge spelers kent en vertrouwen geeft. In Nistelrode maakte vooral de jonge centrale verdediger Van Grunsven indruk. Die wedstrijd eindigde in een 2-1 overwinning voor Prinses Irene. Voorrust ging het gelijk op, maar na rust scoorde Prinses Irene via Bekkers en Van de Bogaart en kwam Margriet er niet echt meer aan te pas. In de slotseconden werd het nog 2-1.

Voor Prinses Irene is het zaak de 3 punten mee naar huis te nemen, dan doet het ook goede zaken in de periodestand. In de praktijk zal dat echter niet meevallen, want Margriet zal er, op kun mooie sportpark De Amstelhoef, alles aan doen om dat te voorkomen.

Programma:

Wedstrijd-nummer

R. Rutten

Opstelling/selectie

Opstelling:

Wissels:

Staf:

Stand verloop

Laatste wedstrijden van het thuisteam:

Datum Wedstrijd
18 feb 2018 Volharding 1 (zon) - Margriet 1 (zon) co 2 - 2
04 feb 2018 Margriet 1 (zon) - WSC 1 (zon) co 1 - 2