RKSV Prinses Irene 1 (zon) - Heeswijk 1 (zon)

RKSV Prinses Irene 1 (zon) - Heeswijk 1 (zon)

Zondag is de derby Prinses Irene Heeswijk live te volgen via YouTube. De opnames zullen gemaakt worden door RWP (Robby v.d Wijst). Zondagmiddag rond 13.30 kunt U een link op onze site vinden waarmee U verbinding maakt en de wedstrijd kunt volgen die gewoon om 14.30 uur begint en waar dus geen publiek bij aanwezig mag zijn. De beide verenigingen nemen samen de kosten voor hun rekening!

Waarschijnlijk is er geen tegenstander waar Prinses Irene  deze eeuw  vaker tegen heeft gespeeld dan de blauw witte formatie uit onze gemeente. In het seizoen 2002/2003 stonden ze al in de 4e klasse tegenover elkaar. Er zijn wel een paar jaren geweest dat ze niet in dezelfde klasse speelden.  Maar we schatten in zo'n 15 seizoenen wel.

Heeswijk is moeizaam aan de competitie begonnen. De teller staat na 3 wedstrijden nog op 0 punten voor de ploeg van Stef Sijbers, die ook een tijdje inwoner was van ons dorp. Het lijkt de ploeg niet echt te hebben meegezeten tot nu toe, want het verschil was steeds maar een doelpuntje. Daarnaast trof het met Real Lunet, Emplina en SVSSS, wel de enige 3 ploegen die nu nog zonder puntverlies bovenaan staan!! Daarnaast hebben ze ook te maken gehad met blessures en schorsingen. Terug, na een seizoen voornamelijk in het 2e elftal te hebben gespeeld vanwege te drukke werkzaamheden, is spits Wouter van Dijke. Hij maakte vaak het verschil in het verleden en is ook nu vaak betrokken geweest bij de doelpunten die ze gemaakt hebben. Vorig seizoen deed hij in de verloren uitwedstrijd (2-0, foto) van ons elftal wel mee en scoorde prompt de twee winnende goals!

Prinses Irene won vorige week in Volkel al met al vrij eenvoudig, al moet gezegd worden dat de tegenstander van een bedenkelijk niveau was. Dat zal zondag heel anders zijn. Heeswijk is een tegenstander die naast voetballende kwaliteiten ook altijd veel inzet heeft. Als Prinses Irene dat ook weet op te brengen liggen er kansen.

Kleedkamer

1.
4.

Wordt gespeeld op veld