RKSV Prinses Irene 1 (zon) - DAW Schaijk 1 (zon)

RKSV Prinses Irene 1 (zon) - DAW Schaijk 1 (zon)

Ruim een half jaar zijn we verstoken gebleven van competitievoetbal, maar komende zondag is het weer zo ver. Op ons eigen sportpark ontvangen de mannen van Van Tilburg Mode & Sport die van DAW. Een mooi derbyaffiche om te beginnen dachten we zo.

Prinses Irene begint aan het 8e seizoen in de 2e klasse, waar het sinds 2012-2013 in speelt, met een eenjarig uitstapje naar de 1e klasse in 2018-2019. DAW komt voor het 3e seizoen uit in de 2e klasse. In de afgebroken competitie van afgelopen seizoen stonden de Schaijkenaren op de 10e plaats, Prinses Irene twee plaatsen hoger, maar het onderlinge verschil was maar 1 punt.

Dat is ook het beeld dat we zondag verwachten. De onderlinge  krachtsverhoudingen zullen niet groot zijn. Vorig seizoen won Prinses Irene de uitwedstrijd met 1-3, waarbij aangetekend moet worden dat DAW enkel spelers miste. In Nistelrode was het andersom. DAW was toen veel te sterk voor een zwaar gehandicapt Prinses Irene, het werd maar liefst 0-4 (foto).  DAW heeft met Corik Megens een veel scorende spits, die vooral in de lucht bijzonder sterk is. Wel is hij nogal blessuregevoelig. Daarnaast beschikken ze met Reekenaar Noah van Deijne nog over een makkelijk scorende spitsspeler.

Prinses Irene is na de degradatie uit de 1e klasse duidelijk bezig met de opbouw van een nieuw team. Er zit nog behoorlijk wat talent aan te komen van uit het 2e elftal en de jeugd, maar het duurt nog wel een paar jaar voordat dit ook spelers zijn die het elftal kunnen dragen zoals bijvoorbeeld Ton Berendsen (foto) dat kan. In die zin zou het best eens een pittig seizoen kunnen worden voor coach Meulendijk en zijn pupillen. Beide ploegen zijn uitgeschakeld in het bekertoernooi, waarin ze beide de eerste wedstrijd verloren en daarna twee keer gelijk speelden.

Wedstrijdsponsor: Supporters onder de bal

Kleedkamer

1.
4.