1e helft breekt Irene op

SVSSS 1 (zon)

RKSV Prinses Irene 1 (zon)

Stefan Dekkers (solo)
Lars Cornelissen (schot)
Ramon Dekkers (schot)

27 september 2020 14:30

Opstelling RKSV Prinses Irene 1 (zon)

Prinses Irene verloor in Udenhout met 3-0 van SVSSS. In de 1e helft kwamen de Udenhouters op 2-0 door doelpunten van aanvoerder Stefan  Dekkers in de 7e minuut en een wereldgoal van Lars Cornelissen na een half uur. SVSSS was veel effectiever dan de voorwaartsen van Irene. In de 2e helft zagen we een veel beter Prinses Irene, dat ook met meer geestdrift speelde en SVSSS op de eigen helft vast zette. Er kwamen wel kansjes maar in de zestien was men niet dwingend genoeg. Toen in de 72e minuut Ramon Dekkers er met een zondagsschot 3-0 van maakte was het over en uit.

In de basisopstelling stond deze keer Thijs van Doorn (foto voorpagina), die een voortreffelijke wedstrijd speelde als rechtsback. Daardoor schoof Robbert Rovers door naar de middenlinie. Hij moest duidelijk wennen aan het hogere tempo, mede omdat hij pas terug is van een blessure. Beide ploegen begonnen lekker fel aan de wedstrijd, maar dat veranderde aan Prinses Irene zijde, toen SVSSS op 1-0 kwam. Balverlies op het middenveld gaf Stefan Dekkers de kans om uit een dieptepass alleen voor Pluk op te duiken en binnen te schuiven. Prinses Irene bleef in een veel te laag tempo spelen en, waar SVSSS elk persoonlijk duel leek te winnen, waren er bij Irene amper spelers die echt het duel aan gingen. Gijs van Erp deed dat een keer wel op het middenveld en ging vervolgens goed verder het strafschopgebied in, waar hij een geweldige schietkans kreeg. In plaats van de doelman te testen, koos hij voor een pass, die mislukte. Jerin van de Rakt, waar velen een voorbeeld aan kunnen nemen wat betreft wedstrijdinstelling, kopte nog een keer gevaarlijk in maar Boer bleek een betrouwbare doelman.  In de 28e minuut stond het 2-0, een goal zoals je ze maar zelden (ook op de internationale velden zelfs), ziet. Cornelissen kreeg de bal links op de punt van het strafschopgebied in zijn bezit. Ondanks dat hij onder druk werd gezet, liet hij een schot los dat met een prachtige curve in de verre rechter winkelhaak verdween. De zwevende en graaiende Pluk was kansloos. Wat een goal!. Koen Pittens ging van achteruit op avontuur en strandde pas na zo’n 60 meter op doelman Boer. Guus Reijnders had kort voor de rust een actie op de achterlijn, maar zijn inzet eindigde in de handen van Boer. Dat was het voor de 1e helft.

In de 2e helft een veel beter en feller Prinses Irene. Jerin v.d Rakt liet een voorzet los, die dor de VAR waarschijnlijk was omgezet in een pingel wegens hands, maar die was er in Udenhout niet. De voortreffelijk Manichand wuifde het weg. Pluk moest nog al zijn kunnen tonen op een schot van Ramon Dekkers, dat hij knap over tikte. Tim van der Heijden maakte in de 60e minuut zijn comeback na een blessure. Prinses Irene drong wel aan, maar zoals eerder gezegd in de zestien liet men zich te makkelijk aftroeven. Aron van de Rijt had kort voordat hij uitviel met een blessure, nog een goede kopkans, maar die verdween ook in de handen van Boer. Toen hij even later vrij voor de doelman leek op te kunnen duiken verstapte hij zich en werd vervangen door Stijn van Zeeland. Terwijl het wachten was op de aansluitingstreffer, was het SVSSS dat toesloeg. Ramon Dekker kreeg de bal wat gelukkig op een meter of 20 van het doel en liet een verwoestende schuiver los, die millimeters langs de paal ging en Pluk kansloos liet. Tim van der Heijden testte ook de doelman nog eens, maar ook dat lukte niet. Ramon Dekkers liet nog eens zien dat hij een geweldige schot in huis heeft. Hij schoot diagonaal in, maar de bal kwam op de paal. Ondanks het aandringen werden geen echte kansen afgedwongen en bleef het oppassen voor de counters. In de laatste minuut kreeg Guus Reijnders nog een mogelijkheid, maar ook hem lukte het niet de hatelijke nul van het scorebord te krijgen.

Jammer dat Prinses Irene veel te slap speelde in een groot gedeelte van de 1e helft. SVSSS was ook wel bijzonder effectief moet geconcludeerd worden. Zoals in de 2e helft zal het moeten dit seizoen. Denken dat je voetballend de meerdere bent van ploegen in deze klasse is een grote misvatting. De mouwen zullen elke week moeten worden opgestroopt!

2020-2021_SVSSS_-_Pr_Irene_12_custom.jpg

Guus Reijnders