RKSV Prinses Irene 1 (zon) - Altena

RKSV Prinses Irene 1 (zon) - Altena

Zaterdag om 15.00 uur speelt het 1e elftal tegen zaterdag 2e klasser Altena uit Nieuwendijk.  Het is de eerste officiële thuiswedstrijd, nadat in maart de competitie werd stilgelegd vanwege het coronavirus.  Daarom wordt voorafgaand aan de wedstrijd stil gestaan bij het overlijden afgelopen periode van 3 mensen met een groot hart voor Prinses Irene. Vrijwilligers en leden van verdienste  Arnold van Tilburg en Hans Geurts en supporter Jan Nelissen. Naast 1 minuut stilte voor de wedstrijd, zal het elftal ook met rouwbanden spelen. Overigens zal op een later tijdstip, als het weer mogelijk is wat betreft corona,  nog een aparte bijeenkomst worden gehouden vanwege deze overlijdens.

Met Altena komt een tegenstander naar Nistelrode waar we nog nooit  tegen hebben gespeeld. Het 1e elftal  speelt al jaren in de 2e klasse zaterdag of hoger en is daar een hoogvlieger.  Al verschillende seizoenen op rij worden er periodetitels behaald, maar promotie wil nog niet lukken.  Afgelopen seizoen leken ze, met 5 punten voorsprong na 17 wedstrijden, op weg naar het kampioenschap, maar daar maakte de coronacrisis een einde aan.  Wij weten bijzonder weinig van het zaterdagvoetbal, dat overigens wel steeds populairder wordt als speeldag in deze en andere regio’s.  Zo hebben wij dit jaar ook een 2e elftal dat op zaterdag in competitieverband speelt.  Waar bij Altena het voetbal op zaterdag is ontstaan vanwege het gereformeerde geloof, het dorp ligt in de bible belt waar, zeker in het verleden, de zondagsrust heilig was, heeft dat bij ons een andere reden.  Men wil de zondag vrij houden voor het gezin, en de jeugd wil graag op zaterdagavond flink op stap gaan en dat loopt door tot de vroege uurtjes op zondag! Voor het 3e seizoen op rij staat het team onder leiding van oud prof Johan van der Werf (foto), die als doelman het doel verdedigde van Sparta, Dordrecht ’90, PEC Zwolle en FC  Dordrecht.

Altena won in dit bekertoernooi afgelopen zondag met 2-1 van Oirschot Vooruit, terwijl onze mannen totaal kansloos waren tegen het sterke Nemelaer. Duidelijk werd in die wedstrijd, dat er nog heel wat moet gebeuren op over 2 weken klaar te zijn voor de competitie.  Coach Meulendijk zal  komende weken toe gaan werken naar een vaste formatie, waarbij hij op een aantal posities nog knopen zal moeten doorhakken komende weken.

Kleedkamer

1.
11.

Wordt gespeeld op veld