Oirschot Vooruit (zon) - RKSV Prinses Irene 1 (zon)

Oirschot Vooruit (zon) - RKSV Prinses Irene 1 (zon)

De mannen van ons 1e elftal spelen zondag een uitwedstrijd tegen Oirschot Vooruit. In dat bekertoernooi is Prinses Irene, mede vanwege het slechte doelsaldo, al uitgeschakeld ondanks dat er 2 ploegen doorgaan. Het is de laatste wedstrijd voordat volgende week de competitie begint met een thuiswedstrijd tegen DAW. Eeen laatste test dus hoe we er voor staan!

Oirschot Vooruit kun je als vereniging wel een beetje vergelijken met die van ons. Ze speelden rond de eeuwwisseling net als Prinses Irene nog in de 4e klasse en hebben zich gestaag omhoog gewerkt. Dat resulteerde zelfs in het seizoen 2016-2017 in een kampioenschap in de 2e klasse en promotie naar de 1e klasse. Het jaar daarvoor waren ze ook al kampioen in de 3e klasse geworden. In hun kampioensjaar 2016-2017 speelden beide ploegen al tegen elkaar in de competitie. Prinses Irene deed de ploeg van Drijvers, die aan zijn 7e (!) seizoen is begonnen In Oirschot, pijn door beide wedstrijden met 2-0 te winnen (goals van  Martijn van Vught en Tim van den Brand (foto)).  In de uitwedstrijd, Oirschot stond toen op de drempel van een kampioenschap, was Wibe van Rooij de gevierde plaaggeest met 2 doelpunten.

In het seizoen 2018-2019 stonden de ploegen in de 1e klasse tegenover elkaar, waaruit ze beide zouden degraderen. De thuiswedstrijd werd met 2-3 verloren. In een knotsgekke eindfase, waarin Prinses Irene terug kwam tot 2-2, na een 0-2 achterstand, zorgden een rode kaart en een persoonlijke fout voor een nederlaag. Rolf v.d. Bogaart en Tim van den Brand scoorden toen. De uitwedstrijd  werd 1-1,  Wibe van Rooij  benutte een penalty, maar in de slotfase werd het gelijk. Tot zo ver de historie.

Waar Prinses Irene in dit bekertoernooi de eerste wedstrijd kansloos verloor van Nemelaer, wonnen de mannen van coach Drijvers verrassend met 1-0. Dat zal zeker te maken hebben met de tactiek die de coach gebruikte. Drijvers bracht Nemelaer, in de 14 (!!) seizoenen dat hij daar trainer was, die ploeg van de 4e naar de 1e klasse en kent de ploeg uit Haaren dus door en door. Neemt niet weg dat het een knappe prestatie is.

Prinses Irene speelde vorige week zaterdag 1-1 gelijk tegen zaterdag 2e klasser Altena en daar verloor Oirschot weer met 2-1 van.  De mannen van  Van Tilburg Mode & Sport lijken nog niet de juiste formatie te hebben gevonden, mede door blessures en anderen redenen voor afwezigheid van spelers. De keuze is niet zo ruim dat je op meerdere posities een dubbele bezetting hebt. Het zal nog kiezen kiezen zijn tusseen een paar spelers, waarbij geldt dat die in de loop van de competitie nog zeker in aanmerking komen bij blessueres en schorsingen. We verwachten zondag een gelijk opgaande wedstrijd. Het is extra oppassen voor aanvoerder Joris Swaanen, hij is de regisseur van het elftal en vindt ook makkelijk het doel.

Toernooi

Wedstrijd-nummer

Opstelling/selectie

Opstelling:

Wissels:

Staf:

Stand verloop

Laatste wedstrijden van het thuisteam:

Datum Wedstrijd
06 sep 2020 Oirschot Vooruit (zon) - Nemelaer (zon) be 1 - 0
29 aug 2020 Altena - Oirschot Vooruit (zon) be 2 - 1
26 mei 2019 SC 't Zand 1 (zon) - Oirschot Vooruit (zon) co 4 - 0