Nemelaer (zon) - RKSV Prinses Irene 1 (zon)

Nemelaer (zon) - RKSV Prinses Irene 1 (zon)

Op 8 maart kwam het 1e elftal voor de laatste keer uit in een officiële (competitie) wedstrijd.  Nu, bijna een half jaar later, zondag 30 augustus, wordt er weer aangetreden in een officiële KNVB wedstrijd. In het bekertoernooi wordt in Haaren gespeeld tegen 1e klasser Nemelaer. Daarmee ontmoet de ploeg van coach Meulendijk, op papier, meteen de zwaarste tegenstander. De andere tegenstanders in dit bekertoernooi zijn Altena, een zaterdag 2e klasser en Oirschot Vooruit dat ook in de 2e klasse speelt.

Nemelaer is geen onbekende voor de Oranjes. In het seizoen 2018-2019, speelden de ploegen ook al tegen elkaar. Dat was het seizoen dat Prinses Irene in de 1e klasse uitkwam. Thuis (foto) werd met 0-1 verloren en de uitwedstrijd, Prinses Irene was toen op papier al gedegradeerd, werd met 4-1 verloren.  Het is heel knap wat de ploeg uit Haaren al jaren presteert met hoofdzakelijk spelers uit het eigen dorp. Sinds de jaren tien spelen ze, op een seizoen na, al in de 1e klasse en zijn daar meestal een goede middenmoter, al doen ze ook regelmatig mee om een periodetitel.

Ze hebben, zonder de verdediging tekort te doen, een aantal geweldige voorhoedespelers, met als belangrijkste Joeri Vughts. Hij is wel wat blessuregevoelig geweest afgelopen seizoenen, wat je dan vaak terug ziet in iets mindere resultaten. Maar met Gijs van Baast en Giel van de Ven hebben ze nog 2 spelers, die veel scoren. Waarbij je Van Baast de koning van de assist mag noemen.  De voorhoede lijkt alleen maar sterker geworden want na een driejarig verblijf bij respectievelijk OJC Rosmalen en zaterdaghoofdklasser Achilles Veen, is Kevin van Kempen teruggekeerd op het oude nest. Hij was voorheen de goalgetter bij de groengele formatie, die voor het 4e seizoen wordt getraind door Theo van Geffen.

Een heel sterke tegenstander dus zondag in Haaren, tegen een ploeg die al een paar wedstrijden meer in de benen heeft. Zo werd telkens met 2-0 gewonnen van Wilhelmina ’26, Zwaluw VFC en Helvoirt. Voor Prinses Irene is het zaak om nu toe te werken naar een vaste formatie. Na het vertrek van Wibe van Rooij, die er overigens bij hoofdklasser Nuenen vrolijk op los scoort,  is het zaak om zijn scorende kwaliteiten in te vullen. Met de jongelingen Guus Reijnders en Sjoerd van de Broek lijkt dat, zeker op de wat langere termijn, mogelijk. De achterhoede lijkt een heel eind vast te staan. Nu Koen Pittens (foto) vanwege het coronavirus niet op een buitenlandstage gaat, is Meulendijk van een behoorlijk probleem verlost. Met Jeroen IJff lijkt hij het centrum te gaan bemannen. Zondag kunnen we zien of de achterhoede zich staande weet te houden tegen een van de betere frontlinies van de 1e klasse. Onze voorhoede kan laten zien dat ze ook tegen een verdediging van een 1e klasser het net weet te vinden.

Toernooi

Wedstrijd-nummer

T.J. (Tim) Visser

Opstelling/selectie