RKSV Prinses Irene 1 (zon) - Venhorst 1 (zon)

RKSV Prinses Irene 1 (zon) - Venhorst 1 (zon)

Zondag begint de competitie weer. Tegenstander is Venhorst dat  voor het  derde achtereenvolgende seizoen uitkomt in de 2e klasse. In 2015-2016 speelde het team ook al een jaartje in deze klasse waaruit het toen degradeerde. Voor Prinses Irene wordt het na een seizoen 1e klasse weer de 2e klasse, waarin veel derby’s op de rol staan. Prinses Irene speelde in het jaar dat het promoveerde (’17-’18) thuis met 2-2 (foto) gelijk en won uit  met 2-3 van Venhorst.

Het is bijzonder knap wat Venhorst al jaren presteert. Het dorp telt nog geen 2000 inwoners en dan op dit niveau spelen met nagenoeg allemaal spelers uit het eigen dorp, dat verdient een groot compliment. Bijzonderder is dat zo ongeveer het halve elftal bestaat uit neven en of broers van elkaar. De van Sleeuwens en van de Bogaards, maar ook de sterke middenvelder Teun v.d. Putten zijn familie van elkaar hebben we begrepen. Je kunt je  zo dus afvragen of enkele andere sterke spelers uit het team,  die kwaliteiten niet te danken hebben aan een ondeugende  escapade  van een van hun ouders. Maar alle gekheid op een stokje, Venhorst heeft een uitstekende ploeg die, mits compleet, dit seizoen gewoon bovenin mee gaat doen. Laatste man Luuk van de Bogaard wordt al jaren begeerd  door hoofdklassers en 3e divisie clubs, maar blijft Venhorst trouw. Elk seizoen maakt hij ook nog zo’n kleine 10 doelpunten meestal met het hoofd  bij spelhervattingen. Spits Thijs van Sleeuwen is razendsnel en is ook elke seizoen weer goed voor zo’n vijftien doelpunten, ook hij weerstaat de lokroep van verenigingen die op een veel hoger niveau spelen. Zij zijn zeer belangrijk voor de ploeg, maar onderschat niet  spelers als aanvoerde Tom van de Boogaard, Mike van Grinsven en de al genoemde Teun van de Putten. De enige speler die van buiten Venhorst komt is doelman Daan Fonken, hij verloor destijds bij  Gemert de strijd om eerste keeper te worden.

Prinses Irene begint met een totaal ander elftal dan afgelopen seizoenen. Zoals eerder aangegeven zijn 6 spelers die afgelopen seizoen nog uitkwamen in het 1e elftal niet meer inzetbaar voor coach Erik Meulendijk. Met een sterk verjongd team zal Prinses Irene deze competitie ingaan waarin, naar het lijkt, veel ploegen aan elkaar gewaagd zullen zijn. Dit seizoen handhaven moet de doelstelling zijn, zodat een aantal jongeren door kan groeien naar een hoger niveau. Op termijn kan de ploeg dan weer een stabiele 2e klasser worden. Met Venhorst treffen ze in de openingswedstrijd een bijzonder lastige ploeg, die naast individuele kwaliteiten, vooral ook een sterk collectief is. Zondag een resultaat halen zou mooi zijn en is het na afloop bij het openingsfeest ook een stuk gezelliger.

Kleedkamer

1.
4.

Wordt gespeeld op veld