RKSV Prinses Irene 1 (zon) - Berghem Sport 1 (zon)

RKSV Prinses Irene 1 (zon) - Berghem Sport 1 (zon)

Je kunt Berghem Sport  gerust de verrassing van dit seizoen noemen. Na een wat stroeve start rijgen de mannen uit de gemeente Oss de zeges aan elkaar en staan fier aan de leiding in de 2e klasse H. Ze pakten ook de eerste periode. Dat mag je verrassend noemen, omdat het team van Berghemnaar Willem v.d. Burgt vorig seizoen zich met moeite wist te handhaven.

Het elftal bevat de nodige routiniers, met ook een aantal jonge nieuwe spelers in de basis. Goalgetter Donny van Herpen is de meest opvallende. De oud Heeschenaar speelde jaren op hoofdklasse niveau en sinds een paar seizoenen bij de club uit zijn huidige woonplaats. Van Blauw Geel’38 kwam Edwin Huibers dit seizoen terug op het oude nest. Hij was daar een vaste waarde in de defensie. Hij kon het voetballen op hoog niveau niet meer combineren met zijn privé leven. Op het middenveld is hij nu de vormgever.

Prinses Irene speelde vorige week zeker geen beste wedstrijd, maar het was ook niet zo dat Volkel echt beter was. Wel was daar de beleving wat groter was de indruk. Daarnaast werd zoals beschreven in het wedstrijdverslag een glaszuivere gelijkmaker afgekeurd. Tegen deze tegenstander werd voor het laatst gespeeld in het seizoen 2013-2014. Dat seizoen degradeerden de Berghemnaren uit de 2e klasse.  Beide wedstrijden eindigden toen in een gelijk spel. In Berghem werd het 1-1, Tim van der Heijden scoorde toen (zie archieffoto uit die wedstrijd van Tim). In Nistelrode werd het 2-2. Met een dergelijk resultaat zouden we nu best kunnen leven. Berghem Sport won namelijk de laatste 4 wedstrijden!

Wedstrijdsponsor: Supporters aan de overkant!

Kleedkamer

1.
4.

Wordt gespeeld op veld