RKSV Prinses Irene 1 (zon) - Volharding 1 (zon)

RKSV Prinses Irene 1 (zon) - Volharding 1 (zon)

Volharding aantrekkelijke tegenstander

Zondag komt Volharding uit Vierlingsbeek naar Nistelrode. De nog net Noord-Brabanders zijn het seizoen wat moeizaam gestart, maar in deze klasse zijn de onderlinge verschillen minimaal en kunnen een of twee keer winst of nederlaag al een totaal ander beeld op de ranglijst geven. In het seizoen 2017-2018 stonden de ploegen voor het laatst tegenover elkaar. In Nistelrode werd het 1-1, uit werd met 0-3 gewonnen. Thuis scoorde Wibe van Rooij, uit waren dat Robin Walk, Jeroen Bekkers en Martijn van Vught.

Beide ploegen hebben elkaar de afgelopen jaren al regelmatig getroffen in de 2e klasse. De mannen uit Vierlingsbeek hebben zoete herinneringen aan ons sportpark. In mei 2016, werden ze in een echte kampioenswedstrijd, kampioen in de 2e klasse. In een prachtige atmosfeer met meer dan 1500 toeschouwers (foto voorpagina) en 6 volle bussen vanuit Vierlingsbeek. Volharding won toen terecht, ietwat geflatteerd, met 0-4. Net als Prinses Irene afgelopen seizoen, degradeerden ze ook weer meteen uit de 1e klasse. Na dat kampioenschap vertrokken met Van Geenen, (SV Top), Jacobs en Buijssen (beide Gemert) 3 sterkhouders. Buijssen is inmiddels via Gemert en Woezik weer terug in het kerkdorp dat tot de gemeente Boxmeer behoort. Hij is afgelopen seizoenen veel geblesseerd geweest en speelde nog geen volledige wedstrijden.

Elk jaar zie je nogal wat verloop bij de 2e klasser dat een echte regioclub is en ook in de jeugd veel spelers heeft uit de regio. Volharding is een goed georganiseerde nette aansprekende  vereniging, die altijd verzorgd voetbal speelt. Dit jaar zagen ze nogal wat spelers naar concurrenten vertrekken als Vianen Vooruit en Olympia ’18. Daarnaast stopten niet de minsten met Kevin Reijnders, aanvoerder Jip Verstegen en doelman Job Vullings. Versterking kwam er ook met de tweelingbroers De Kleijn, uit Mill afkomstig, die al een hele rondreis hebben gemaakt langs verschillende verenigingen. Ook kwam Rens van Lanen over van Alverna, waar hij amper speelde. Hij begon zijn carrière ook bij Juliana Mill, via Volkel en Alverna is hij nu dus in Vierlingsbeek neergestreken.

Na het aantrekkelijke duel in Boxmeer van onze ploeg, afgelopen zondag, verwachten we ook zondag een leuke wedstrijd van twee ploegen die technisch verzorgd voetbal spelen. De verschillen in deze klasse zijn minimaal en met alleen voetballend vermogen kom je er niet dat is duidelijk. Wel zien we de hand van coach Meulendijk steeds meer terug in het elftal. Hij weet goed de individuele kwaliteiten van spelers naar boven te halen, maar daarnaast is het ook een hecht collectief. Een overwinning zondag is natuurlijk zeer welkom, dan blijf je in de race voor een topklassering.

Wedstrijdsponsor:

Jos van Roosmalen Metselwerken Nistelrode

Kleedkamer

1.
4.

Wordt gespeeld op veld

Hoofdveld

Wedstrijd-nummer

T. Schelsema

Stand verloop

Laatste wedstrijden van het thuisteam:

Datum Wedstrijd