RKSV Prinses Irene 1 (zon) - Vianen Vooruit 1 (zon)

RKSV Prinses Irene 1 (zon) - Vianen Vooruit 1 (zon)

Na meer dan 20 jaar weer tegen Vianen Vooruit

Het zal in de jaren 90 zijn geweest dat Prinses Irene en de tegenstander van zondag, Vianen Vooruit, tegenover elkaar stonden. Dat was toen nog in de 5e klasse. De seizoenen daarvoor kwamen ze vaker tegen elkaar in de wei in wat toen nog de Brabantse Bond heette. De aftrap is zondag opnieuw om 14.00 uur. Kunt U  een half uurtje langer genieten van het kantinefeest!!

Vianen is een relatief klein dorp onder de rook van Cuijk, de gelijknamige vereniging met de toevoeging  ‘Vooruit’, timmert sinds een aantal jaren flink aan de weg. Tot de jaren nul van deze eeuw speelde de formatie van trainer Niels Voet hoofdzakelijk in de 5e en 6e klasse. In 2009-2010, volgde via een kampioenschap promotie naar de 4e klasse. De ploeg degradeerde nog een keer, maar de afgelopen 5 seizoenen werd er nog eens gepromoveerd en een kampioenschap gevierd in de 3e klasse (17/18). Hoewel het elftal nog steeds veel spelers uit de eigen gelederen heeft, maakten ook veel spelers de overstap van JVC (Cuyk) en andere regionale verenigingen, naar de dorpsclub. Vaak spelers die, toen JVC nog in de 3e en 2e divisie speelde, buiten de boot vielen en of hun carrière bij de dorpsclub wilden afsluiten.  Van dit laatste zijn de tweeling Robby (foto voorpagina) en Danny van Raaij een voorbeeld. Vorig seizoen eindigde Vianen als promovendus op de 4e plaats in de 2e klasse.  Dit seizoen werd er bijzonder sterk gestart en leken ze op weg naar de eerste periode, maar tot veler verrassing werd die aan Berghem Sport gelaten op de dag dat de periode kon worden gepakt. Na dat sterke begin is het wat minder geworden, mede door blessures van belangrijke spelers.

Voor Prinses Irene geldt een beetje hetzelfde. De ploeg begon ook goed, maar de laatste wedstrijden gaat het wat minder. Afgelopen zondag vormt daarop een uitzondering. Ondanks het goede spel, werd er  niet gewonnen en blijven zo de verschillen onderling erg klein. De vraag is of de ziekenboegen van beide verenigingen zondag wat leger zijn. Wat Prinses Irene betreft is de verwachting, dat  dit pas na de winterstop  zal zijn.

Wedstrijdsponsor:  Supporters 50 en de bie(r)tjes
 (Foto: Hanny van der Linden)

Kleedkamer

1.