RKSV Prinses Irene 1 (zon) - EVVC 1 (zon)

RKSV Prinses Irene 1 (zon) - EVVC 1 (zon)

Bijzondere elementen bij derby tegen EVVC

Zondag speelt ons 1e elftal de derby tegen EVVC.  Altijd zijn dat wedstrijden op het scherpst van de snede, de verschillen zijn altijd klein. In het seizoen 2017/2018 kwamen de ploegen voor het laatst tegen elkaar uit. In Vinkel werd het 0-0, in Nistelrode 1-0.

Na een wat moeizame start, waren de Vinkelnaren net voor de winterstop bijzonder goed op dreef met 3 overwinningen op rij.  Onze mannen zijn het jaar 2020 goed begonnen met een overtuigende overwinning afgelopen zondag op Helvoirt.

Sinds dit seizoen is Antwan van Rijn hoofdtrainer bij de formatie uit de gemeente Den Bosch. Antwan begon zijn trainerscarrière min of meer bij onze vereniging. Hij was enkele seizoenen trainer van ons 2e elftal en promoveerde daarmee naar de reserve hoofdklasse. Daarna vertrok hij naar Avesteyn, waarmee hij meteen in het eerste seizoen naar de 3e klasse promoveerde. De afgelopen 4 seizoenen was hij trainer van 4e klasser SDDL, dat dit seizoen is gefuseerd met Ravenstein en nu Vesta ’19 heet. Antwan heeft een sterke binding met Vinkel. Zijn moeder was de dochter van Antoon van Grunsven, die jarenlang daar een café met cafetaria runde. Later werd dit de “Dorsvlegel”, er wonen nog heel wat “Van Grunsvennen” in het kerkdorp.

Niet alleen voor Antwan is dit een bijzondere wedstrijd. Ook onze spits Aron van der Rijt (foto) heeft zijn roots in Vinkel. Hij speelde daar een paar jaar in de jeugd, maar vertrok naar de jeugdopleiding van TOP Oss en later NEC. Daarna zocht hij zijn heil vooral in het zaalvoetbal in zijn woonplaats Nijmegen, waar hij woont met zijn Nistelrodese vrouw. Mogelijk komt hij zijn broer Falko zondag tegen, die een beetje tussen het 1e en 2e elftal  heen en weer pendelt. Onlangs viel hij nog in en scoorde meteen twee keer.

Voldoende elementen dus om er zondag een leuke wedstrijd van te maken. Waarbij we weten dat EVVC over een paar voetballers beschikt die, door hun individuele kwaliteiten, een wedstrijd kunnen beslissen. Het collectief en strijdend vermogen is altijd  optimaal bij de Vinkelnaren en het is daarmee een team dat voor elke tegenstander moeilijk te bestrijden is. We verwachten een spannende wedstrijd, waarbij de vorm van de dag waarschijnlijk beslissend zal zijn.

Kleedkamer

1.
4.

Wordt gespeeld op veld