RKSV Prinses Irene 1 (zon) - SC Bemmel 1 (zon)

RKSV Prinses Irene 1 (zon) - SC Bemmel 1 (zon)

Zondag staat de 2e wedstrijd in het bekertoernooi op de rol voor Prinses Irene. Tegenstander is 1e klasser SC Bemmel, dat vorig seizoen in de nacompetitie in de halve finale van de nacompetitie promotie mis liep door een nederlaag tegen Moerse Boys. De mannen uit Zundert promoveerden naar de hoofdklasse. Je kan dus spreken van een zeer sterke opponent.

Afgelopen zondag speelden de mannen uit de gemeente Lingewaard in het bekertoernooi met 2-2 gelijk tegen Woezik, die van ons verloren na een goede 1e helft met 4-2 van Spero. Tim v.d. Brand (foto), scoorde het eerste doelpunt. Als we het verslag in de Gelderlander mogen geloven, dan had de ploeg meer verdiend terwijl een zevental spelers om uiteenlopende redenen ontbrak! Trainer is voor het 2e seizoen op rij de ervaren Ronald Grotenbreg. Bemmel gaat voor het 8e seizoen spelen in de 1e klasse, daarvoor speelden ze jarenlang in de 2e klasse. Waar het op dit niveau vaak een komen en gaan is van spelers, was dat bij de mannen uit het dorp Bemmel (ruim 12000 inwoners) niet het geval. Alleen verdediger Noud de Reus kwam, hij speelde enkele jaren in de jeugd van De Graafschap.

Prinses Irene zal deze wedstrijd vooral weer zien als een veredelde oefenwedstrijd. Vorige week probeerde coach Meulendijk een aantal spelers uit, die vorig seizoen vooral in het 2e elftal en O19 actief waren. Dat zal waarschijnlijk komende zondag niet anders zijn, al zullen er waarschijnlijk wel wat andere namen op het wedstrijdformulier staan. Inmiddels heeft hij doorgeselecteerd naar zo’n 18 spelers, waarmee hij de komende weken gaat trainen en spelen. Naar we begrepen hebben kijkt hij over een paar weken dan weer of er nog anderen bijkomen en of, al of niet tijdelijk, een stapje terug doen.

Kleedkamer

4.
1.

Wordt gespeeld op veld