Overwinning in nacompetitie voor Prinses Irene Vr1

RKSV Prinses Irene VR1 (zon)

SDO VR1 (zon)

hoofdklasse/1e klasse HKB-1CD

2 juni 2019 12:00

T.A. van Breda

Opstelling

Op een snikheet sportpark “ De Schellen” werd de eerste nacompetitiewedstrijd voor de Strijbosch Girls gespeeld. Grote vrouw met twee goals was wederom Van Os. De einduitslag was op basis van de tweede helft meer dan terecht.

De eerste helft kenmerkte zich door kansen voor beide partijen waarbij de grootste kansen voor Prinses Irene waren. Van Os (2x) en Donkers (2x) misten wat dotten van kansen. SDO liet gelijk vanaf de aftrap zien dat ze hun ziel en zaligheid in de wedstrijd wouden gooien. Ze gingen veel het fysieke duel aan met succes, Prinses Irene had geen goed antwoord op dit fysieke, maar wel nette, spel en liet SDO wat kansen creeeren, gelukkig stond doelvrouw vd Ven geconcentreerd in de goal. De ruststand was dan ook een logische 0-0.

Wat Prinses Irene in rust besproken had weten we niet. Wat wel duidelijk was dat het antwoord op het spel van SDO gevonden was. De goed, maar ongelukkig in de kansen afmaken, Van Lin bleef een plaag voor de verdediging van SDO. SDO kwam eigenlijk niet meer toe aan het creëeren van echte kansen mede ook doordat de verdediging goed stond en met name vd Wiel op de juiste momenten ingreep.

In de 68 minuut kwam het eerste wapenfeit van Van Os, een foutje in de opbouw van SDO werd meedogenloos afgestraft 1-0. In de 73ste minuut werd het de beslissende 2-0 na een uitstekende corner van Ploegmakers op het hoofd van Van Os.

Hierna was de wedstrijd eigenlijk wel gespeeld, SDO kon niet meer en Prinses Irene bleef maar de duels winnen en wou perse niet dat er een tegengoal viel.

Dus horde één is nu genomen, nu naar de volgende wedstrijd die op tweede Pinkstersdag is. Tegenstander is een oude bekende want we hebben al tegen hun gespeeld in de eerste ronde van de beker. Start wedstrijd 12:00 bij Prinses Irene.