Onvoorspelbare zondag

21 mei 2019 15:00

Webredactie

Afgelopen zondag was het weer nogal onvoorspelbaar en dat was terug te zien in het spel. Waar er bepaalde ‘zekerheidjes’ waren die verloren werden (zoals in het geval van Heren 2), werd er bijvoorbeeld ook onverwachts gewonnen van een kampioenskandidaat (Heren 5). Hoe het bij de overige teams verliep? Lees vooral even mee!

Alle kansen waren er voor Prinses Irene om te winnen, “echter tellen kansen niet” want de wedstrijd werd alsnog verloren met 2-1. Nooit Gedacht 2 ging er met de buit vandoor en het tweede bleef daardoor met lege handen over.
Heren 3 was deze week vrij geroosterd. Komende zondag treden zij aan tegen Handel 2, dat één plekje boven hen staat. Het zou theoretisch gezien nog kunnen dat Prinses Irene de vierde plek van Handel 2 over neemt, maar dan moeten de oranjemannen wel met een verschil van 6 doelpunten moeten winnen. Dat zal lastig worden, maar wie weet!
Heren 4 had deze week te kampen met een grote lijst afwezigen én geblesseerden, daardoor “was het al de hele week puzzelen voor de technische staf.” Gelukkig waren er 6 gastspelers waar ze op konden vertrouwen. Dat betekent wel dat het normaliter op elkaar ingespeelde team wat meer moest zoeken. “In de eerste helft was er een licht overwicht voor de mannen uit Nistelrode, maar doordat de passing vaak onnauwkeurig was of doordat er verkeerde keuzes werden gemaakt, kwamen hier nauwelijks kansen uit voort.” Het spel ging over en weer. In eerste instantie kwam Heeswijk op voorsprong, maar telkens kwam Prinses Irene terug, waarna Heeswijk weer langszij kwam… U snapt het wel. Het slotakkoord was echter voor de AV hout-boys, die zo met een 3-4 einduitslag de volle buit weer terug naar Nistelrode sleepten. Heren 4 is een van de weinige teams die ook na komende zondag in actie moeten komen. Dan staat Ravenstein op het programma, waarna 2 juni ook nog Nooit Gedacht op bezoek komt.

Mei - weekendverslag - week 20 - foto coach RienHeren 5 had een pittige wedstrijd op het programma staan tegen de kampioenskandidaat, Margriet 5. Zulke wedstrijden vragen ook op onorthodoxe coaching. Dat hoef je coach Rien Wijdeven niet te vertellen (zie foto), die greep de gelegenheid aan om uitgebreid stil te staan bij de inzet van zijn spelers: “en het werkte.” Of deze coaching ook op de jongere populatie van het team invloed heeft, is onbekend (“de drie jongste spelers waren op kindervakantieweek”), maar Margriet werd kansloos met 2-0 verslagen door doelpunten van Giorgio (zijn eerste) en de vader van Loek (vorige week ook wel bekend onder de naam ‘Rien’). Namens Heren 5 nog een extra dankwoord voor de arbiter: “Gastfluiter Marco van Nuland leidde de wedstrijd prima,” dat mag altijd gezegd worden natuurlijk!
Heren 6 had SCV'58 3. Daar werd helaas 5-0 genoteerd als eindstand. Zowel aanstaande zondag als op Hemelvaartsdag heeft het zesde nog een wedstrijd staan, waarvan de ene tegenstander bovenin mee draait en de ander juist onderin. Aangezien de mannen hun uiterste best hebben gedaan om in de middenmoot mee te draaien, zullen zij er hun best voor doen om tenminste één van deze wedstrijden te winnen.

Bij Heren 7 lijken de prestaties speeltijdafhankelijk. Er werd om 12.30 uur aangetreden op een veldje achteraf bij FC De Rakt. Ook de Udenaren draaien de laatste tijd lekker, maar in de eerste helft wist geen van de twee strijdende ploegen te overtuigen. Er werd gerust met een 0-1 voorsprong in het voordeel van Prinses Irene. Doelpuntmaker was (wederom) Rens “DJ” van der Heijden. “De rust hebben we doorgebracht op 't veld zelf want hadden gelukkig volop drinken bij in verband met het weer!” Dat moeten de mannen misschien volgende week niet meer doen, want dé kans op de 2-0 werd gemist en daarna kwam FC De Rakt in actie door d’r op en d’r over te gaan. Gelukkig wist DJ hier een antwoord te maken en even was het daardoor 2-2 gelijk. Helaas scoorde een minuut daarna FC De Rakt één minuut later weer de 3-2. Dat bleek ook de einduitslag. Zondag wacht nog Volkel 8, waarna een hoopvol en vrij succesvol seizoen voor Heren 7 kan worden afgesloten bij het kantinefeest.
Mei - weekendverslag - week 20 - citaat
De wedstrijd van Heren 8 was afgelast. Volgende week komen ze wel in actie tegen SDDL 3, die onderin meedraaien en ondertussen wordt er van de mannen verwacht dat ze dit soort wedstrijden winnen. Gezien de ranglijst mogen de jongelingen zich op dit moment “the best of the rest” noemen en hopelijk kunnen ze dit seizoen de derde plek pakken. Gezien de groei van de ploeg in zo'n korte tijd een hele knappe prestatie. Zou coach Tjeu zich volgend seizoen al voorzichtig op het kampioenschap gaan richten?

Vrouwen 2 had afgelopen week twee wedstrijden op het programma staan en komende week is dat weer het geval. “Als eerst hebben we afgelopen donderdag de wedstrijd tegen Nulandia ingehaald met een 4-4 gelijkspel.” Vervolgens was daar de wedstrijd tegen Avantie Vr1. Prinses Irene begon sterk en dat werd vrij vlot beloond met een aantal doelpunten. Met 5-0 werd er gerust in het voordeel van de gastvrouwen. Avanti kwam met hernieuwde energie het veld op, maar echt gevaarlijk leek het niet te worden gezien het commentaar dat het “even rustig bleef”. De uiteindelijk eindstand was 9-0. “Met nog twee wedstrijden te gaan, komende donderdag en zondag, hopen we op een mooie derde plek te eindigen.” Dat zou niet minder dan verdiend zijn gezien de laatste wedstrijden.
Vrouwen 3 trad aan tegen een combinatieploeg van vele letters: ST Estria/GVV'57/SCV'58 VR2. Het team stond onderaan, één plekje onder Prinses Irene Vr3 en eigenlijk had het team ook moeten winnen. Toch werden de persoonlijke duels verloren, door gebrek aan o.a. felheid. In de tweede helft was het spel beter, maar de 0-1 achterstand werd door de bezoekers verdubbeld. Helaas dus een 0-2 nederlaag. Er is echter nog kans op revanche: met Hemelvaartsdag staat de return op het program
Bron: Beeld: Heren 5

2018-2019 Voetbal Week 20 Weekendoverzicht Weekendverslag