De laatste loodjes

14 mei 2019 12:00

Webredactie

De maand mei is nu al goed onderweg en dat betekent ook dat – volgens de plannen van de KNVB – deze maand het seizoen 2018-2019 wordt afgerond. Nou gaat dat helaas voor sommige teams niet lukken, aangezien de natte winter wat roet in het eten gooide. Toch kan er langzaamaan worden gekeken naar de eindpositie op de ranglijst en het lijkt er op dat er volgend seizoen weinig verrassingen zijn. Waarschijnlijk vieren we dit seizoen geen kampioenschappen meer op de zondag, maar van degradatie is op dit moment ook nog geen sprake. Hoe het verder verliep op deze wisselvallige zondag? Lees vooral verder!

“Heren 2 speelde een prima eerste helft waarbij ze het dintherse Avensteyn compleet overklaste.” Er werd dan ook gerust met een 2-0 voorsprong, al had die score nog veel hoger moeten zijn. In de tweede helft leek het team echter tegen zichzelf te spelen.  “Waar de eerste helft de focus lag op het voetbal was dat in de tweede helft teveel op onnodige randzaken waardoor Avesteyn terug kwam tot 2-2.” Ontzettend jammer, want kampioenskandidaat EVVC verloor waardoor Prinses Irene zichzelf beter in de race had kunnen houden. Met dit gelijkspel lijkt het kampioenschap toch in Vinkel te belanden. Het team krijgt wel nog de kans om het seizoen lekker af te sluiten. Nooit Gedacht 2 en Avanti’31 2, die redelijk onderaan de ranglijst staan, zijn de komende twee weken nog de tegenstanders. Daar moeten de punten natuurlijk gepakt worden!
Heren 3 speelde gelijk tegen Odiliapeel 2 met als einduitslag 3-3. De ploeg lijkt aan de bovenkant van de middenmoot te eindigen dit seizoen. Het team heeft nog maar één wedstrijd op het programma staan, namelijk Handel 3 op 26 mei. Dat belooft wel een mooie pot te worden, want Handel staat een plekje onder Prinses Irene 3.

“Het vierde speelde thuis tegen HVCH 7. Na een moeizaam begin stond het in korte tijd toch 2-0 door doelpunten van de altijd opkomende back Shota (Dennis van den Heuvel, red.), en de vliegensvlug Frenk (Nagel, red.). Toen Heesch met 10 man kwam te staan door een gele kaart, wisten we niet meer wat we met de bal moesten. HVCH maakte in ondertal zelfs op prachtige wijze 2-1. Gelukkig kon Stein de voorsprong weer verdubbelen. De tweede helft was erg rommelig, het werd nog 3-2 maar daar bleef het bij. Al met al een benauwde overwinning.” De ploeg maakt nu vrijwel geen kans meer op het kampioenschap, maar technisch is er nog veel mogelijk. De AV hout-boys  hebben nog drie wedstrijden op het programma staan, waarvan de laatste op 2 juni pas wordt gespeeld.
Mei - Weekendverslag - week 19“Sommige spelers scoren op een andere manier dus Harm werd in het zonnetje gezet vanwege de geboorte van zijn zoon Rien (jawel!),” aldus de coach van het vijfde. Nu hebben wij uit betrouwbare bronnen andere informatie, maar wie weet kon de nieuwe vader annex captain zo zijn basisplaats veilig stellen. Al scheen die zich vooral druk te maken over moeder- en vaderdag en de bijbehorende extraatjes. Gevoetbald werd er natuurlijk ook, maar het hoogtepunt lag overduidelijk buiten het veld. Voor de derde keer werd er verloren en net zoals de laatste twee overwinningen “volstrekt onnodig”. Dat doet helaas niks af aan de eindstand: 3-2. Coach Rien houdt hoop: “Binnenkort komt de transfer window open dus de coach verwacht doelgerichte investeringen door het bestuur.” Daar doen wij natuurlijk verder geen uitspraken over.
Heren 6 won met 6-3 van Herpinia 6. In november was er voor hen  ook al zo’n mooie overwinning en nu dus weer! Het team had een wat mindere start maar heeft zich knap omhoog geknokt. Met nog drie wedstrijden te gaan en een ranglijst die voor een groot deel nog helemaal op de schop kan, zijn het nog spannende weken voor Heren 6.

Mei - Heren 5 - "Captain Harm is papa"

“Erp 7 was dit keer de tegenstander in Nisseroî en tevens de veroorzaker van de grootste nederlaag dit seizoen,” aldus de mannen van Heren 7. De voorbereidingen liepen al stroef, net zoals destijds, want het was lastig om een volledig en fit team op het veld te zetten. Toch was de wedstrijd anders. Dat was zeker ook te danken aan de gastspelers, Bram Lips, Jorn van de Bovenkamp en (JO19-1-)keeper Stijn van der Doelen. Er werd met 4-1 gerust in het voordeel van de Rijschool Nistelrode-boys. Na werd er nog een doelpuntje bij gezet, door voetballende keeper Ruud Lips, en viel er nog een tegentreffer. Een mooie wedstrijd dus, maar vooral ook eerherstel!
Heren 8 speelde zondag 2-2 gelijk tegen SBV. Vorig seizoen zou dat een feestje waard zijn geweest, nu draait het team ondertussen goed mee in de competitie en bezet het momenteel de derde plaats! Nou zitten er wel nog wat haken en ogen aan, maar we kunnen ons indenken dat er langzaamaan plannen worden gemaakt om volgend seizoen voor het kampioenschap te gaan. De komende twee weken volgen nog middenmoters MOSA’14 4 en SDDL 3.

Vrouwen 2 mocht eindelijk weer eens op zondag de groene weide in. Tegenstander was Rhode Vr1. Prinses Irene begon sterk aan de wedstrijd, maar toch ging het team met 1-1 de rust in. De tweede helft verliep onrustig en kan doelpuntrijk worden genoemd. In eerste instantie kwamen de dames nog met 3-2 achter, maar vervolgens zakte Rhode in en “namen we de punten nog mee na Nistelrode met een eindstand van 3-7”! Dat is nou de wedstrijd omdraaien! De doelpuntmakers waren Jody (3x), Sanne (2x), Tessa (1x) en Ilse (1x).
Bij Vrouwen 3 vielen ook veel doelpunten, maar dan niet in positieve zin. “We begonnen gelijkwaardig maar het was al snel duidelijk dat Magriet Vr1 de betere ploeg was.” En dat was zo en dan hoeven er zogezegd “niet veel woorden aan vuil gemaakt worden.” Uitslag werd 9-0 in het voordeel van de Ossenaren. De komende drie wedstrijden mag Vrouwen 3 nog twee keer aantreden tegen de nummer laatst. Er zal dan worden gestreden om de eer en behoud in de vijfde klasse, waarbij één overwinning voldoende is.

Bron: Beeld: Heren 5

2018-2019 Voetbal Week 19 Weekendoverzicht Weekendverslag