Heren 4 en Heren 6 nog steeds niet in actie

19 maart 2019 12:00

Webredactie

Dit weekend regende het nog goed, maar gelukkig lijkt er gezien de weersvoorspellingen verandering aan te komen. Op de velden was het nog flink doorbijten in die koude wind, maar gelukkig wachtte daar na de wedstrijd een lekker warme kantine waar het Lentefeest plaats vond. Daar later nog meer over, nu eerst een weekendverslag van afgelopen wedstrijden:

Heren 2 had een derby op stapel, want de buren uit Heesch kwamen op bezoek in Nistelrode. HVCH 4 had een verrassend goede start en dat zorgde in de eerste 5 minuten al voor een grote kans voor de blauwhemden. Bij die ene kans bleef het echter ook de gehele wedstrijd. Wout Soetekouw in de eerste helft bij twee doelpunten betrokken: na 10 minuten scoorde hij een toegekende penalty en op slag van rust verzorgde hij de assist op Douwe Herckenrath, die de score verdubbelde. Na de rust was het een opgekomen Sander van Lith die zijn kans schoon zag – evenals de kruising – en met een prachtige voorzet zorgde voor de 3-0. Vlak voor het eindsignaal was het Martijn van de Akker die vanaf eigen helft slalomde door de defensie van HVCH en de bal met een timmermansoog in de spreekwoordelijke winkelhaak schoot. Eindstand: 4-0 en heel wat tevreden gezichten aan Nisseroîse zijde. De komende weken zijn overigens cruciaal voor Heren 2 in de strijd om de titel. Volgende week wacht #3 op de ranglijst, DAW 2, en een wedstrijd (en twee weken) later kopkoper EVVC 2.
Het derde houdt het deze keer, op eigen verzoek, kort. Het spel was “ongelooflijk slecht” wat leidde tot een 0-6 nederlaag op koploper Venhorst 2. “Verder geen woorden aan vuil maken,” dus het team zal er vooral lering uit trekken en vooruit kijken naar volgende week.  Dan wordt er aangetreden tegen SCMH 2. Het team uit Mariaheide staat één plekje onder Prinses Irene.

Heren 4 kwam dit weekend niet in actie en ook volgende week zijn zij vrijgeroosterd. Het team ligt bij elkaar geteld dan ook meer dan een maand stil, want pas over twee weken speelt het team weer terwijl zij al sinds 24 februari geen competitiewedstrijd meer hebben gehad. Schadewijk 2, die een-na-laatste staan, is het volgende ‘slachtoffer’ voor het vierde wat op kampioenskoers ligt.
Het vijfde kwam wel in actie, tegen koploper Blauw Geel 9. De start was niet bepaald goed in Veghel: “We begonnen veel te slap waardoor we na 15 minuten al met 3-0 achter.” Dan wordt het lastig, maar er lagen nog kansen. In de tweede helft werd de 3-1 gemaakt en was daar zelfs nog bijna de 3-2, maar bijna doelpunten tellen helaas niet. Vlak voor tijd maakte Blauw Geel nog twee doelpunten, waardoor de nederlaag (te) hoog uit viel.
Heren 6 had wederom te maken met een afgelasting. Gezien de weersvoorspellingen kan er komende zondag wel eindelijk weer gespeeld worden. Dan staat de uitwedstrijd tegen Festilent 6 op het programma. Zij staan op dit moment op de derde plaats en doen met een portie optimisme mogelijk zelfs nog mee in de kampioenstrijd. Heren 6 staat, na een wat moeilijke start, in de middenmoot.
“Prima overwinning op Oss,” aldus Heren 8 en het betrof OSS’20 11 om precies te zijn. Dat mag zeker ook gezegd worden, want er werd netjes gewonnen met 3-0 wat de jongens van het achtste ondertussen brengt naar de vierde plaats op de ranglijst. Doelpuntenmakers deze wedstrijd waren Raoul Herckenrath (tweemaal) en Mike Molenaar. Een speciale vermelding is daar voor gastspeler (en junior van de JO19-2) Bas van de Rakt, die de nul wist te houden.

Maart - Weekendverslag - week 11Ondanks het slechte weer, mocht Vrouwen 2 toch de wei in. Op naar Vorstenbosch. De warming-up verliep niet super, maar onder de noemer: een slechte generale is een goede voorstelling, ging men van het beste uit. “Helaas was dit op ons niet van toepassing.” Al snel keek het team aan tegen een 1-0 achterstand. Met het dominante spel dwong Vorstenbosch het team achteruit te voetballen en Prinses Irene liet dat ook gebeuren. “Toch lieten wij zien dat wij ons zeker niet zo snel uit het veld laten slaan.” Met inzet en strijd werd er terug gevochten, maar Vorstenbosch liet zien dat het niet voor niks een kampioenskandidaat is. Er waren enkele kansen voor het Nisseroîs oranje, maar Vorstenbosch bleef heerser op het veld. Eindstand 8-0. Verder zal het even rustig zijn de komende tijd voor Vrouwen 2. Pas over drie weken staat de volgende wedstrijd op programma, maar dan zijn de dames gewoon van plan om de drie punten te pakken tegen OSS’20 VR1.
Het derde vrouwenelftal mocht in Oss aantreden tegen TOP Vr1. Vrouwen 3 kwam vrij sterk uit de startblokken en kwam daardoor op een 0-1 voorsprong. Vlak voor rust maakte TOP de gelijkmaker. Na de tweede helft hadden zij ook het sterkere van het spel en maakten ze de 2-1. Vervolgens leek er wat geknakt te zijn, want de scherpte was weg bij Vrouwen 3 en de duels werden vrijwel allemaal verloren. Dat zorgde ook voor een flinke eindstrand: 6-1.

2018-2019 Voetbal Week 11 Weekendverslag