Gewijzigd programma met Pasen en Pinksteren

16 december 2018 0:00

Webredactie

Goed nieuws voor de festivalgangers en kermisminnend Nistelrode: de KNVB heeft na het raadplegen van haar leden de speeldagenkalender op een aantal punten gewijzigd. Dat houdt onder andere in dat de wedstrijden met Pasen en Pinksteren verzet worden. Het oorspronkelijke plan was om op Eerste Paasdag en Eerste Pinksterdag (nacompetitie) te spelen, maar nu wordt deze elk een dag later gespeeld.

Pasen en Pinksteren
Vorig jaar was het wel zodat er op Eerste Paasdag werd gevoetbald, maar daar was niet iedereen onverdeeld enthousiast over. Ook bij Prinses Irene zal het zo zijn dat deze aanpassing met open armen wordt ontvangen. Zo blijft Eerste Paasdag traditioneel de ‘familie-dag’, kunnen de Paaspop-gangers het volle weekend van het festival genieten én bijt het TOP Oss-toernooi (dat tijdens Pasen plaats vindt bij o.a. Prinses Irene) en de reguliere competitie elkaar niet.

Dit jaar valt Pinksteren vrij laat, maar mogelijk worden in dat weekend nog wat nacompetitie-duels uitgespeeld. Door de wijziging hoeft men nu dus niet meer de gezellige kermiszondag te missen. Overigens is het voor de clubs eventueel mogelijk om zelf alsnog de speeldag naar een dag te vervroegen, maar Prinses Irene zal dit waarschijnlijk zelf niet doen.

Evaluatie van afgelopen seizoen
Er waren overigens nog veel meer zaken uit de evaluatie naar voren gekomen. Sommige zijn vrij voor de hand liggend, zoals dat het zuiden des lands liever niet tijdens de carnaval voetbalt, terwijl de overige regio’s daar een stuk minder moeite mee heeft. De evaluatie natuurlijk door de KNVB gebruikt om de speeldagenkalender van het volgende seizoen optimaal in te delen, maar in enkele gevallen is er dus dit seizoen al een wijziging doorgevoerd.

Voor hen die nog verder vooruit willen kijken: het seizoen 2019-2020 gaat overigens van start in het weekend van zaterdag 31 augustus en zondag 1 september.

December - infographic Speeldagenkalender

2018-2019 KNVB Pasen Pinksteren Speeldagenkalender Voetbal