Nat, koud en (veelal) afgelast

11 december 2018 12:00

Webredactie

Nat, koud en (veelal) afgelast, zo zag het zondagochtendprogramma eruit. Er vallen hier weinig woorden aan vuil te maken verder. Alleen Heren 2 en Vrouwen 3 kwamen daadwerkelijk in actie. Hoe dat verging – en wat volgende week de verwachtingen zijn voor het Nisseroîs seniorenvoetbal – is hier te lezen.

Het tweede elftal sloot de eerste helft van het seizoen goed af door te winnen van TOP 3.  De score werd al vroeg in de wedstrijd geopend door Douwe Herkenrath. Ook het tweede, en laatste, doelpunt viel in de eerste helft. Stef Heerkens, die de assist gaf op de 1-0, scoorde een beauty. Vanuit een vrije trap ging de bal richting de kruising van het doel van de Ossenaren. Alhoewel er in de tweede helft nog een aantal kansen waren, bleef het bij een 2-0 eindscore. Het tweede gaat dus met een overwinning de winterstop in.
Heren 3 was afgelast. Ook in Reek waren de velden niet goed bespeelbaar. De Venwico-equipe had volgende week al een wedstrijd op het programma staan. Net zoals Heren 1 speelt het derde namelijk tegen HVCH. De wedstrijd tegen Achilles Reek 2 moet dan ook even wachten en zal pas 27 januari 2019 worden ingehaald.

Oorspronkelijk zou Heren 4 in Oss aantreden tegen Schadewijk 2, maar ook daar waren de velden niet bespeelbaar. Een extra momentje voor het team om te zinnen op een goede strategie. Volgende week staat namelijk de wedstrijd tegen Vinkel op het programma. Op dit moment is Prinses Irene samen met WHV 2 nog de ploeg met de minste verliespunten en dat zullen ze ook zo willen houden. Wil de ploeg zich volgende week echter (officieus) Herbstmeister noemen, dan zal er niet alleen gewonnen moeten worden van de nummer drie uit Vinkel, maar moeten er ook de nodige doelpunten gescoord worden door het Nisseroîs Oranje.
Heren 5 zou UDI’19 8 op bezoek krijgen, maar ook deze wedstrijd werd afgelast. Het team kan volgende week al op tijd een mooi plekje uitzoeken bij de Foute Kerst Party bij Prinses Irene, de wedstrijd staat namelijk ingepland in het nieuwe jaar en de ploeg is volgende week verder vrijgepland.
De hoge snelheidslijn die het zesde heet rijdt ook met een winterdienstregeling. Evenals Heren 3, 4 en 5 kwam het team door afgelastingen vanwege het weer niet in actie. De eigenlijke tegenstander, GVV’57 3, komt volgende week al in actie tegen de combinatieploeg ST Estria/GVV’57/SCV’58 6. Dat betekent dat Heren 6 deze wedstrijd pas in 2019 gaat inhalen en samen met Heren 5 de warme op kan zoeken in de kantine van Prinses Irene.

December - Weekendverslag - w49
Heren 7 had het beter bekeken. “Alsof we ’t wisten van dit slechte weer!” aldus coach Walter Hendriks. Het elftal had namelijk vooraf al verzocht om de wedstrijd te verzetten, aangezien een fiks aantal spelers anders afwezig zou zijn. Zij kwamen dus bij voorbaat al in actie volgende week. Volgende week wordt er in Loosbroek aangetreden tegen WHV 4, dat net zoals Prinses Irene op dit moment een middenmoter is op de ranglijst.
Ook Heren 8 was afgelast. Zij zouden eigenlijk spelen tegen het vijfde elftal van Vinkel, maar dat zal moeten wachten tot het nieuwe jaar. Het team zal volgende week nog wel in actie komen, dan tegen O.K.S.V. 3 uit Overlangel. Deze ploeg staat één plekje boven Prinses Irene, dus de mannen van Tjeu Vogels zullen hun uiterste best doen om met drie punten huiswaarts te keren en de overwinning te vieren in de kantine!

Het tweede vrouwenelftal had gehoopt te kunnen spelen tegen ELI Vr1 uit Lieshout, maar ook voor hen gooide het weer roet in het eten. Vrouwen 2 heeft dit seizoen vrij weinig wedstrijden op het programma staan, aangezien hun klasse op dit moment maar negen teams bevat. Veel gaten in het wedstrijdprogramma dus, wat wedstrijdritme opbouwen lastig maakt. Gelukkig hebben ook de andere teams daar last van.
Vrouwen 3 was een van de weinige teams dat wel in actie kwam! Op een natgeregend kunstgras veld werd er gestreden tegen Festilent Vr2. Het team kwam in eerste instantie zelf op een 1-0 voorsprong door een doelpunt van Ziggy van de Leest. De Zeelandse dames waren het hier echter niet mee eens en wist voor de rust nog 1-1 te maken. In de tweede helft was een spiegelbeeld van de eerste 45 minuten. Ditmaal was het namelijk Festilent dat scoorde. In tegenstelling tot eerdere wedstrijden toonde de Scizzors Girls veerkracht. Wederom was het Ziggy die de bal in het netje legde en er daarmee voor zorgde dat Vrouwen 3 nog een puntje in Nistelrode hield. De eindstand werd een verdiende, terechte 2-2. Volgende week wacht ST Estria/GVV’57/ SCV’58 Vr2 dat net één plaatsje boven Prinses Irene staat. De ranglijst zegt echter weinig, want Prinses Irene kreeg meerdere keren te horen dat het een ploeg is om rekening mee te houden ondanks dat de resultaten dit niet laten zien. Desondanks hoopt de ploeg er natuurlijk op dat de eerste winst in de 5e klasse kan worden genoteerd en er een mooie afsluiting wacht op het veld én in de kantine.

2018-2019 Voetbal Week 49 Weekendoverzicht Weekendverslag