Clubgebouw opnieuw geschilderd

13 december 2018 15:00

A. van Lokven

Nog steeds worden we overladen met complimenten over onze accommodatie als bestuurders en of bezoekers van andere verenigingen deze voor de eerste keer zien. Dat na zo’n 10 jaar er alles nog zo netjes uitziet komt natuurlijk allereerst door het zorgvuldige gebruik door onze leden en gasten. Maar zeker niet in de laatste plaats door de vele vrijwilligers die het onderhouden. Afgelopen weken is nagenoeg het hele gebouw aan de buitenzijde opnieuw in de verf gezet.

Tien jaar geleden is dat meteen goed gedaan bleek maar weer eens, want het zat nog steeds redelijk in de verf, ondanks die tien jaar. Het schilderwerk gebeurde onder leiding van Bert de Veer, die daarbij de nodige hulp kreeg van diverse schilders die lid zijn van onze vereniging en of deze een warm hart toedragen. Zo zagen we naast Bert, Rens van der Heijden, Peter van Roosmalen, Toon van den Akker en Joan van Leuken druk met de kwast en roller in de weer. Marco van Nuland en Marcel Kerkhof verleenden ook hand-en-spandiensten.

Om het schilderwerk veilig te kunnen doen, met name op de bovenste verdieping van de kantine, is er ook een speciale stijger geconstrueerd. Frits van den Hogen heeft deze gemaakt van roestvrij staal. Bijkomend voordeel daarvan is dat nu ook de ramen op de bovenverdieping aan de buitenkant af en toe kunnen worden gewassen.

De bijzondere stijger

Bron: Beeld: Adri van Lokven