Onderhoud gaat altijd door

19 juni 2023 0:00

Webmaster

Met dit mooie weer en het seizoen op zijn einde loopt, vergeet je als lid soms, dat er op ons sportpark altijd werk te doen is. Vooral het onderhoud van het sportpark vraagt veel tijd. We mogen als vereniging gelukkig en trots zijn, dat er zo veel vrijwilligers zijn, die daar voor zorgen. Ook onze gemeente mag blij zijn, want wat zou ze wel niet aan geld kwijt zijn, als dat allemaal door professionele bedrijven moest gebeuren!?

Zo zagen we recent dat er zout werd gestrooid op de fietsparkeerplaats en bij het terras door Anton v.d. Ven en Piet Rovers. Niet vanwege gladheid, maar voor de bestrijding van het onkruid tussen de tegels. Dat wordt eerst met een stalen borstel verwijderd en daarna wordt er zout gestrooid, waar wat water overheen wordt gesproeid, zodat het zout in de voegen trekt en zo het groeien van onkruid een stuk terugdringt. Ons clubicoon Harrie Jansen, inmiddels 82 lentes jong, heeft sinds kort een machientje gekregen via Antoon v.d. Ven, waarop hij een stalen borstel kan zetten. Nu hoeft hij niet meer op knieën zoals het jarenlang heeft gedaan, maar kan gewoon rechtop staan! Wel een beetje overdreven als op die leeftijd al liever niet meer op je knieën wil!

Harrie_onkruid.jpgOnkruidmachine.jpg
Harrie aan de slag