Competitie-indeling korfbalsters

8 augustus 2018 10:00

Korfbalcommissie

De korfbalsters genieten nu nog van hun vakantie maar binnenkort zal het seizoen 2018-2019 van start gaan. Zij zullen 14 augustus beginnen met de eerste training. Dit seizoen is het voor het eerst dat de korfbalsters hun competitie later starten, pas op zondag 23 september staat de eerste competitiewedstrijd gepland. Een lange voorbereiding kan ervoor zorgen dat iedereen op tijd fit is voor de start van de competitie.

Dit seizoen zullen er de nodige junioren zich toevoegen aan de selectie, waardoor er nog geselecteerd moet worden en er een ruime hoeveelheid speelsters beschikbaar is voor twee teams. Zowel het eerste als tweede team zal op het veld uitkomen in de hoogste klasse van het dameskorfbal. Voor deze klasses zijn twee poules, waardoor de veldcompetitie wat korter wordt. Dat geldt voor zowel het aantal wedstrijden, wat teruggebracht wordt van acht naar vijf, en de wedstrijdduur. Deze gewijzigd naar 2x30 minuten, in plaats van de oude wedstrijdlengte van 2x35 minuten.

Indeling veldcompetitie:

TOP klasse A