Op naar volgend seizoen!

27 juni 2018 18:00

Webredactie

Stilletjesaan wordt het seizoen 2017-2018 afgesloten en neemt de zomerstop zijn intrede. Dit betekent niet dat iedereen stil zit; achter de schermen zijn er verschillende personen en commissies druk bezig met de start van alweer het volgende seizoen. Ook de KNVB is druk bezig met de voorbereidingen.

Zo kon men bijvoorbeeld tot 1 juni het lidmaatschap opzeggen. Dat kunnen een boel mutaties zijn, die de ledenadministratie in de persoon van Carin van de Bovenkamp weer moet verwerken. Vanaf die datum tot 20 juni kon men bij de KNVB de voetbalteams inschrijven voor komend seizoen.

Er komen ook nog een aantal interessante data aan:
  • Publicatie competitie-indeling A en B categorie is op 13 juli 2018
  • Publicatie bekerindelingen A en B categorie is op 27 juli 2018
  • Publicatie nummering bekercompetitie A en B categorie is op 28 juli 2018
  • Publicatie wedstrijdprogramma bekercompetitie A en B categorie is op 10 augustus 2018
  • Publicatie nummering competitie A en B categorie is op 17 augustus 2018
  • Start bekercompetitie A en B categorie in het weekend van 1/2 september 2018
  • Start competitie A en B categorie in het weekend van 22/23 september 2018

Oftewel: 13 juli kunnen we bijvoorbeeld zien of ons eerste herenelftal is ingedeeld bij HVCH, wat waarschijnlijk zo is en een mooie derby op zal leveren.
Op 27 juli is bekend bij wie Vrouwen 3 is ingedeeld in de beker, die komend jaar waarschijnlijk voor het eerst gaan deelnemen aan de bekercompetitie. Eén dag later is de nummering bekend (dus aan welke speelronde het team wordt toebedeeld).
De speeldagenkalender voor het reguliere voetbalseizoen was al eerder bekend gemaakt. Voor de bekercompetitie wordt op 10 augustus bekend gemaakt hoe dit er uit komt te zien. Precies een week later is ook voor de reguliere competitie te zien op wie de tegenstander is op de al eerder vastgestelde speeldagen.

Dit alles wordt natuurlijk mooi bijgehouden in de Voetbal.nl-app. Mocht je deze het afgelopen seizoen nog niet hebben gedownload, dan wordt het aangeraden om dit toch zeker te doen. De KNVB zorgt er voor dat de meest actuele informatie te zien is via de app, maar daarnaast zijn er ook leuke (algemene) nieuwtjes te lezen en kan er bijvoorbeeld wekelijks worden gestemd op de man of the match.

Na een zomerstop van zo’n twee maanden (voor de meeste voetbalteams in ieder geval) kan er dan weer worden uitgekeken naar de groene weide: de junioren starten op 1 september met de bekercompetitie, de senioren op zondag 2 september en drie weken later start de reguliere competitie.
Bron: KNVB, Beeld: archiefbeeld RKSV Prinses Irene

2018-2019 Jeugd KNVB Voetbal start nieuwe seizoen