Prinses Irene viert promotie naar 1e klasse

18 juni 2018 8:00

A. v. Lokven Fotograaf: T. Bevers

Vorige week zondag won Prinses Irene in Weert met 0-1 van Wilhelmina ’08. Martijn van Vught kopte meteen na rust de 1-2 binnen. Achteraf blijkt dit het doelpunt te zijn dat Prinses Irene 1e klasser maakt. Het is voor het eerst in de geschiedenis van de vereniging dat ze op een dergelijk hoog niveau uitkomen.

Promoveren via een finalewedstrijd was natuurlijk leuker geweest, zeker omdat er donderdag al 5 supportersbussen waren volgeboekt en een grote supportersschare hen dus zouden aanmoedigen. De beoogde  finalewedstrijd  tegen Venlosche Boys werd afgelopen donderdag van de kalender gehaald. Omdat Jong de Graafschap zich terugtrok uit de hoofdklasse moesten andere  (lagere)klassen voor aanvulling zorgen.  Dat betekende onder andere dat Venlosche Boys zich handhaafde in de 1e klasse en Prinses Irene daar naar toe  promoveert zonder tegen elkaar te spelen. Nu werd de promotie zondagmiddag gevierd.

De heren werden eerst op de platte kar door het dorp gereden. Bij aankomst op het sportpark werden ze ontvangen door een erehaag van jeugdleden met Bengaals vuurwerk. Onder “We are the champions” kwamen de “helden” vervolgens  de volle kantine binnen en werden toegejuicht. Daarna barstte het feest uit dat tot in de late uurtjes duurde.

In 2000 promoveerde  Prinses Irene vanuit de 5e klasse naar de 4e. In 2008 promoveerde het elftal, onder leiding van Ton Berens, met een kampioenschap naar de 3e klasse. In 2012 werd via de nacompetitie, het elftal stond toen onder leiding van Gaby Kuipers, promotie afgedwongen naar de 2e klassse.  Zes seizoenen later is het weer raak en speelt het elftal, dat nu onder leiding staat van William van der Steen, volgend seizoen in de 1e klasse.

Maandag gaan spelers, begeleiders en de nodige supporters, traditioneel  bij een kampioenschap  of promotie, naar “Ujese Mert”, om daar het fantastische seizoen af te sluiten

Nacompetitie 2017-2018 Promotie