KAMPIOENALERT: ‘De Dubbel’ voor de korfbalsterren van de midweek

3 juni 2018 0:00

Korfbal Midweek

In de zaal waren ze er al in geslaagd om het kampioenschap binnen te slepen, maar ook op het veld blijft de midweek scoren. Op woensdag 16 mei werd de wedstrijd tegen de nummer 2 (Be- Quick uit Nuland) met duidelijke cijfers gewonnen en daarmee was het kampioenschap eigenlijk al een feit. Doordat enkele speelsters niet aanwezig waren, willen de dames graag van de laatste wedstrijd van het seizoen hun kampioenswedstrijd maken. Hopelijk kan de midweek de winst pakken en daarna een feestje vieren. Het team van coach Judith Hurkmans, komt op 6 juni bij elkaar om er een hele leuke wedstrijd van te maken. Ze spelen die avond uit om 20.00 uur tegen De Kangeroe uit Veghel op het sportpark van hockeyclub geel-zwart te Veghel.

Hoe komt het nou dat de midweek zo vaak bovenaan eindigt zou u zeggen? Nou, dat komt door een mix van factoren. Gezelligheid en fanatisme, elkaar door en door kennen en kunnen rekenen op reserves maakt dat de midweek samen er voor blijft gaan. De meeste meiden zijn dan ook al ruim 25 jaar lid van Prinses Irene en kennen de ins en outs van het korfbal. Ze hebben jarenlange ervaring, en dat houd ze scherp en fit. En iedere speelster heeft zo zijn eigen kwaliteiten die het team zo sterk maken.

Men neme bijvoorbeeld de snelheid en altijd voor de bal willen gaan van Wendy van Erp, in combinatie met de aanvallende kwaliteiten – zowel mooie doorbraakacties als afstandsschoten – van Sabine. Zet daar de rebounder en steunende dame Judith Timmermans bij en een allrounder, gezien in Maike, en dan draait een vak. Normaal probeert Janneke dit vak wat te sturen en zich steunend en in de rebound in te zetten, maar die heeft de veldcompetitie vooral op de bank gezeten om te broeden.
In het andere vak neem je de rust en verdedigende kwaliteiten van Wendy Verstegen, zij krijgt vaak de beste dame tegen. Zet daar de slim spelende allrounder Ellen bij, in samenwerking met haar zus Marieke die met haar fanatieke karakter en inzicht het vak draaiend houd. Ilse, die een erg belangrijke dame is en bijna altijd wel scoort van afstand, positief is ingesteld, haar team opbeurt indien nodig en altijd in is voor geweldige activiteiten en plannen, Suzanne erbij als manusje van alles en vooral steunende dame en ook dat maakt een vak compleet. En u ziet, het werkt.

Natuurlijk heeft dit team begeleiding nodig want we kunnen et niet alleen. Onze begeleiding is onze regelcoach Judith Hurkmans die alles in goede banen leid en praktisch elke week wel reserves moet regelen (waarvoor onze dank).
We hadden dit seizoen niet zonder onze reserves gekund, die we dan ook graag willen bedanken en zijn erg blij dat we hulp kregen van onze vaste reserve Cilke en meiden van de A1, B1 en senioren 3.

We zien jullie dus graag langs de lijn op 6 juni of in de kantine om met ons te proosten op een top seizoen!

KAMPIOENSWEDSTRIJD

DE KANGEROE MW1 - PRINSES IRENE MW1