Aan de bak: Voor de competitie, vriendschappelijk in Heesch en vrij

3 maart 2018 20:00

Webredactie

Zoals bekend heeft de KNVB dit weekend zowel de A- en B-categorie afgelast in Zuid II. Dit houdt in dat qua voetbal dat alleen Vrouwen 1 (dat landelijk speelt) in actie komt. Voor Heren 1 is er een alternatief georganiseerd. Zij spelen om 12.00 uur vriendschappelijk in Heesch tegen HVCH 1. De korfbaldames zijn vrijwel de gehele winter actief geweest. A.s. zondag zijn zij echter vrij. Korfbal 2 en Korfbal 3 komen wel in actie.

Vrouwen 1 speelt om 11.45 uur thuis tegen Fortuna’54 uit het Limburgse Sittart-Geleen, die op dit moment op een derde plaats staan in de competitie. Vrouwen 1 is actief op landelijk niveau, waardoor zij buiten de afgelasting vallen van Zuid II.

Heren 1 valt wél onder de algehele afgelasting van de KNVB. Daardoor is de wedstrijd tegen EVVC afgelast. Er is echter een alternatieve wedstrijd georganiseerd, wat toch ook een derby genoemd mag worden. De Oranjemannen treden namelijk aan tegen ‘grote broer’ HVCH. Beide teams staan op dit moment op een mooie derde plaats, maar HVCH speelt een klasse hoger. De wedstrijd start om 12.00 uur op Sportpark de Braaken in Heesch.

Aangezien de zaalcompetitie nog aan de gang is, hebben alle korfbaldames (jeugd en senioren) geen last weersomstandigheden die het veld onbespeelbaar maken. Korfbal 1 was toevallig morgen al vrijgeroosterd en de zaal competitie is voor hen afgerond. Helaas volgen er de komende weken nog wel wat wedstrijden in de nacompetitie voor handhaving. De dames gaan er voor strijden om in de Topklasse te blijven.
Korfbal 2 hoopt het in de zaal af te kunnen sluiten met een kampioenschap. Helaas hebben ze vorige week de punten niet in Nistelrode kunnen houden, waardoor hun kansen zijn geslonken. Er bestaat echter nog een kans dat ze het kampioenschap binnen halen. Als de koploper verliest en Prinses Irene zelf wint, gaan ze er alsnog met de titel vandoor. Overigens begint de veldcompetitie voor Korfbal over een kleine maand alweer.

Bron: Beeld: VV Rigtersbleek

2017-2018 H1 K1 KNVB Korfbal VR1 Voetbal