Kampioenalert: Korfbal 2 ligt op kampioenskoers!

24 februari 2018 0:00

Korfbal 2

Prinses Irene Korfbal 2 is mogelijk op weg naar het kampioenschap. Met nog twee belangrijke wedstrijden voor de boeg, is er een hele kleine kans dat morgen het kampioenschap wordt binnen gehaald, maar realistischer is een mogelijk kampioenschap op zondag 4 maart a.s. De dames kunnen dus mogelijk met het kantinefeest al voor een extra feestelijke sfeer zorgen!

De dames zijn bezig aan een zeer spannend slot van de zaalcompetitie. Na afgelopen zondag concurrent Be Quick 3 te hebben uitgeschakeld, zijn er nu samen met Prinses Irene 2 nog twee ploegen in de race voor het kampioenschap. Prinses Irene staat bovenaan en heeft één punt meer dan Emos 2 – wat op de tweede plek staan – en 2 punten meer dan DSV 2, die de derde plaats bezetten. Met nog twee wedstrijden te gaan kunnen de dames zich dus geen misstap veroorloven.

Na een uitstekend begin van de zaalcompetitie waar slechts een keer gelijk werd gespeeld, maar verder overwinning na overwinning werd binnengehaald, ging het de afgelopen weken helaas wat minder. Dakos 2 wist ons een punt afhandig te maken en de wedstrijd tegen Emos 2 ging verloren. De meiden herpakten zich echter geweldig. Afgelopen zondag tegen Be Quick 3 stond de ploeg er weer en werd een verdiende overwinning binnengehaald. Aanstaande zondag om 10.30 uur wordt er gespeeld tegen Klick ’15/Miko ’76 2. Het mag duidelijk zijn dat deze wedstrijd gewonnen moet worden om in de race te blijven voor het kampioenschap.

Als er zondag hele rare uitslagen zijn bij de concurrenten, bijvoorbeeld verlies van Emos 2 en gelijkspel of verlies bij DSV2, zou er morgen een kampioenschap binnengehaald kunnen worden. Echter realistischer is het scenario dat 4 maart de beslissing valt wie er met het kampioenschap aan de haal gaat. Prinses Irene 2 zal dan in een wedstrijd tegen directe concurrent DSV 2 de punten moeten binnenhalen om die mooie 1e plek veilig te stellen.

Onze dames kunnen alle mogelijke support gebruiken de komende twee wedstrijden. Dus Prinses Irene supporters: kom morgen om 10.30 uur naar sporthal de Overbeek én zondag 4 maart om 12.20 uur naar sporthal Hercules in Diessen en schreeuw onze meiden naar het kampioenschap. We gaan er alles aan doen om zondag 4 maart een super gezellig kantinefeestje én een kampioenschap te kunnen vieren.

De wedstrijden die nog in de top 3 worden gespeeld:

Zondag 25 februari:

Prinses Irene 2 - Klick ’15/Miko ’76 2

10.30 uur

Sporthal “De Overbeek” te Nistelrode

Emos 2 - Be Quick 3

Bladella 2 - DSV 2

Zondag 4 maart 2018:

Dakos 2 – Emos 2

DSV 2 – Prinses Irene 2

12.20 uur

Sporthal “Hercules” Diessen