Nieuwe seizoen start wederom later voor het voetbal

9 februari 2018 12:00

Webredactie

De precieze speelkalender is nog niet bekend, maar de KNVB heeft wel al bekend gemaakt dat ook seizoen 2018-2019 de competitie pas eind september van start gaat voor (o.a.) de teams van Prinses Irene. Het beker-programma gaat, traditiegetrouw, eerder van start. De KNVB heeft de speeldagenkalender van het betaald voetbal al bekend gemaakt. Zodra deze ook definitief is voor de overige teams, houden wij u natuurlijk op de hoogte!

In het eerste weekend van september beginnen de bekerwedstrijden voor een deel van Categorie A (eerste klasse tot en met vijfde klasse), Categorie B en ook het vrouwenvoetbal (Topklasse en lager). De competitie vangt vervolgens dan drie weken later aan. Op zaterdag 22 en zondag 23 september worden de eerste wedstrijden gespeeld in de competitie 2018-2019. De KNVB had oorspronkelijk gezegd dat de speeldagenkalender eind januari gepubliceerd zou worden, maar tot op heden staat deze nog niet online. Voor het Betaald voetbal is deze wel al bekend.

Benieuwd naar waarom de KNVB ook al weer destijds besloten had om de competitie later van start te laten gaan, waardoor dit jaar de competitie pas op 27 mei eindigt? Dat had grotendeels te maken met het weer en invloed hiervan op de bespeelbaarheid van de velden. Ook voor komend seizoen heeft de bond dus besloten om met de nieuwe opzet te gaan werken.

Bron: KNVB

2018-2019 KNVB Start competitie Voetbal