Prinses Irene MO15 presteert goed bij internationaal toernooi

2 april 2024 0:00

Webmaster- Alex Sangoer

Afgelopen paasweekend was het jaarlijkse “Brabant Open” (internationaal) toernooi waarvan Prinses Irene mede (hoofd) organisator is, samen met HVCH en Berghem Sport en in samenwerking met Euro-Sportkring.
Deze jaargang deed er voor het eerst, sinds het bestaan van het toernooi, een meisjesteam van Prinses Irene mee in de categorie meisjes tot 15 jaar. Bij Prinses Irene voetballen de meisjes tussen de jongens. Wel komen zij eens in de maand bij elkaar voor de maandelijkse meisjesvoetbaltraining binnen onze vereniging. Deze is voor de jongste jeugd tot aan de leeftijd van 15 jaar. Deze is overigens ook toegankelijk voor speelster van buiten de vereniging of die een andere sport beoefenen dan voetballen.

De opkomst vanuit de meisjestrainingen wordt zo positief gezien, dat dit heeft geleid tot het samenstellen een meisjesteam voor het 2 daags internationale toernooi afgelopen weekend.
De speelsters in de de leeftijd 11 t/m 15 jaar speelden voor het eerst samen in wedstrijdverband. Op nationaal en internationaal niveau werd er gespeeld tegen teams al die veel langer samenspelen. Onze toekomstige oranjehemden lieten zien dat zij het Prinses Irene dna in zich hebben.

Waren op zaterdag een gelijkspel en twee nederlagen, tegen goede tegenstanders, voor de speelsters wat teleurstellend, zondag werd er geen wedstrijd verloren (2x winst en 1x gelijkspel)!  Ook werden geen tegendoelpunten geïncasseerd. Zo werd de ploeg van de stafleden Lindy Pittens (speelster vrouwen 1), Eric v/d Heijden (grensrechter vr1) en Alex Sangoer (hoofdtrainer vr1) 1e in de groep.
Dit leverde in totaliteit de 5e plaats op in een veld van 8 teams, die deelnamen in de categorie meisjes tot 15 jaar.
Een hele knappe prestatie voor de speelsters die nog nooit samen hebben gevoetbald, en slechts af en toe samen trainen.

Vanuit de (leiding) vrouwentak, speelsters en stafleden, willen we de organisatie en andere trainers bedanken. Zij gaven hun speelsters toestemming met andere meisjes samen te voetballen, en dus niet bij  hun eigen team, bij dit geslaagde toernooi. Daarbij willen we zeker niet vergeten, de ouders en alle andere supporters die langs de lijn stonden, om het team aan te moedigen. Zij en wij als staf hebben genoten van de inzet en het plezier dat de speelster hadden. Ze hebben denken we iedereen weten te vermaken. De behaalde 5e plaats, tegen deze goede tegenstanders, is een knappe prestatie, waar ze trots op mogen terugkijken.

Brabant Open