Stelletje lijntrekkers!!

25 januari 2024 15:15

Webmaster

De kop van dit artikel doet misschien wat negatief aan, maar dat is om U nieuwsgierig te maken om dit te lezen. Toevallig kwam uw webmaster donderdagmorgen zo rond de klok van half 10 langs het sportpark, waar zijn nieuwsgierigheid werd getrokken door een drietal personen dat actief was op veld 2.
Daar waren Antoon v.d. Ven, Willy v.d. Boogaart en Piet Rovers, druk bezig met het lijnen van dat veld. Dat moest helemaal opnieuw gebeuren, want gedurende de winterstop waren de lijnen nagenoeg onzichtbaar geworden.

Piet en Willy trokken een dun koord over het veld, waarop Antoon met de lijnmachine de kalklijn keurig netjes recht kon trekken. Ook de diverse hele en halve cirkels werden zo getrokken. Met veld 1 daarna waren ze toch een hele ochtend bezig.

Dit weekend begint het veldvoetbal weer. Velen van ons vinden het normaal dat de velden goed zijn uitgezet en belijnd. We beseffen vaak niet dat daar veel werk voor nodig is van onze vrijwilligers!
Overigens is Henk v.d. Akker de man die de lijnen trekt als de velden zijn uitgezet en nog (gebleekte)kalklijnen hebben. Hij doet dat dan bijna wekelijks.
Wat zou er toch gebeuren, als deze mannen zouden besluiten te stoppen met hun diverse werkzaamheden en zij zijn dat niet alleen. Je moet er niet aan denken!

onderhoud