JO19-1 en JO17-1 winnaars bekerpoules

14 oktober 2023 19:15

Webmaster- Foto: Roland van Schijndel

Zowel het JO19-1 als het JO17-1 elftal zijn winnaar geworden van hun poules met respectievelijk 7 en 8 ploegen. Beide elftallen gaan nu verder met knock-out wedstrijden. Mede aan de hand van de resultaten in de beker deelt de KNVB komende week de teams in, op sterkte, voor de competities. JO19-1 behaalde in 6 wedstrijden 16 punten. JO17-1 haalde de maximale score in 7 wedstrijden.

Het JO19-1 elftal speelde in de laatste wedstrijd met 2-2 gelijk tegen OSS’20. Jannes van Erp scoorde al na amper 1 minuut. Voor rust was Prinses Irene veel beter en had veel verder uit kunnen lopen. Zo werd bijvoorbeeld een strafschop gemist. Na rust was het allemaal een stuk minder en kwamen de Ossenaren langszij. Silas van de Goor maakte 2-1, maar vlak voor het eindsignaal scoorde OSS’20 de gelijkmaker. Dat was meer dan genoeg voor de 1e plaats, want zelfs bij een kleine nederlaag zouden ze nog poulewinnaar zijn geworden. Na afloop grote blijdschap (foto) en werd de winst, met veel ouders daarbij, uitbundig gevierd.

Het JO17-1 verzekerde zich feitelijk afgelopen zaterdag al van de winst in de bekerpoule. In een heel spannende wedstrijd werd toen met 1-0 gewonnen van ASV’33. Dat was de directe concurrent die ook alleen maar winstpartijen had en een beter doelsaldo. Een domper op het geheel was de beenbreuk die Giel Verstegen bleek te hebben opgelopen.
Zaterdag werd de ongeslagen status behouden. Voor de zevende keer op rij was er de volle winst. Bij Hvch werd het deze keer 0-3. Bijzonder was dat aanvoerder en centrale verdediger Mitch Prins een zuivere hattrick maakte in de 1e helft. Na rust voldoende kansen maar het vijandelijk doel werd niet meer gevonden.

bekertoernooi 2023-2024