Nederlaag met perspectief

22 augustus 2023 0:00

Webmaster

Vrouwen 1 speelde afgelopen zondag haar eerste oefenwedstrijd. Ondanks de ruime nederlaag 7-0, zag de leiding vanaf de kant veel lichtpuntjes.
Zonder aanvoerder Nika Fokkinga, Jiska Theunissen, Sharon Meulendijks (nog met vakantie) Jody Schellekens (herstellende van blessure, ging de ploeg richting Nuenen.
Aan de zijde van Prinses Irene waren Oumaïma El Bakkali, de tweeling Nadia en keepster Bridget van der Hoofd ook net een dag terug van vakantie.

Voor Nuenen was dit de tweede oefenwedstrijd. Maar ook zeker niet met de hele vaste kern vanwege vakanties.

In een wedstrijd waar eenieder aan haar minuten kwamen en zo ritme op kon doen was het, ondanks de 7-0 nederlaag, een interessante wedstrijd voor de staf om te bekijken.
Benieuwd was die natuurlijk naar de nieuwelingen en voornamelijk de jonge jeugdspeelsters die de kans kregen om zichzelf te laten gelden.

Met Amber van Haren en Pien Althuizen (foto) zijn er twee absolute versterkingen bij gekomen. Ondanks hun jeugdige leeftijden en onervarenheid op dit niveau hebben ze veel potentie, waar Prinses Irene nog veel plezier aan kan beleven.
Ook de jeugdspeelsters hebben een prima indruk gemaakt tijdens de trainingen en de minuten die zij in deze wedstrijd hebben gemaakt.
Voor Lonne Poort was er zelfs een basisplaats, waarbij zij een goede indruk achter liet.

Oefenwedstrijd