Zaterdag en zondag 750 voetballers op sportpark

7 april 2023 0:00

Webmaster

Het wordt druk op ons sportpark komend zaterdag en zondag bij het ‘Brabant Open’. Onder de algehele leiding van Euro- Sportring organiseren Prinses Irene, Hvch en Berghem Sport dit internationaal toernooi, waaraan in totaal zo’n 145 teams uit 11 verschillende Europese landen meedoen. Op beide dagen wordt om 09.30 uur gestart en rond 18.00 uur zal het laatste fluitsignaal klinken. Op ons sportpark zijn op deze 2 dagen zo’n 750 kinderen en 50 teams actief schat de voorzitter van de Toernooicommissie, Frans Ruys, in. In totaal worden er 150 wedstrijden gespeeld.

Bij onze vereniging komen teams in actie in de categorieën JO-12, JO-16 en JO-17. Er doen ook meisjesnaam mee, maar die spelen op de andere locaties. Naast Nederlandse teams zijn er ook uit België, Zwitserland, Duitsland, Denemarken, Frankrijk en Schotland. Op andere sportparken zijn dan nog teams uit Engeland, Ierland, Noord-Ierland en Wales actief. Het gehele toernooi telt 145 teams en ruim 2000 voetballers en voetbalsters verdeeld over 11 categorieën. Dat zijn 440 wedstrijden die op 23 (uitgezette) velden worden gespeeld.

Frans Ruys en zijn commissieleden hebben de beschikking over 12 vrijwilligers die op die dagen de organisatie van het geheel ondersteunen. Zeventien scheidsrechters zorgen ervoor dat de wedstrijden in goede banen worden geleid.
Daarnaast vergt het ook ook het nodige van de kantine. De voorzitter van de kantinecommissie Luuk v.d. Heijden heeft de steun van een aantal vaste medewerkers, maar bijvoorbeeld ook spelers van 8e elftal helpen naast anderen. Om een en ander wat soepeler te laten verlopen kan men alleen betalen met speciale munten die deze 2 dagen alleen geldig zijn.
Het weer lijkt heel aardig te worden dus zal het ook op het terras weer gezellig en druk zijn verwachten we.

Brabant Open 2022