Genomineerden voetballer van het jaar

28 december 2022 23:45

Webmaster - fotograaf: Teun Bevers

Na de genomineerden voor korfbalster en voetbalster van het jaar, deze keer die voor voetballer van het jaar. Wie wordt de opvolger van Robbert Rovers, die tijdens de nieuwjaarsreceptie in 2020, de laatste was die deze eer te beurt viel? De procedure rond de verkiezing kunt lezen in het betreffende artikel van een paar dagen geleden.

1. Mathijs Pluk is de keeper van het 1e elftal.  Na amper 1 jaar bij de senioren maakte hij al de overstap naar het 1e  elftal.  Mathijs heeft zich in de afgelopen seizoenen, ondanks zijn nog jonge leeftijd, ontwikkelt tot een van de sterkhouders van het elftal. Een doelman moet een paar keer per jaar punten pakken en vooral de houdbare ballen tegenhouden. Nou dat is bij Mathijs helemaal in orde. Voetbaltechnisch was hij in de jeugd al een goede keeper, maar met name als persoonlijkheid heeft hij zich sterk ontwikkeld. Hij  straalt rust, vertrouwen en zekerheid uit. Hij heeft zich ontwikkeld tot een doelman met uitstraling en is een van de beste doelverdedigers in de 2e klasse.

27AB7CB4-26D2-4C05-A3FA-97EF1B77ED34.jpeg

2. Tim van der Heijden. Al jarenlang behoort Tim tot de kartrekkers van het 1e elftal. In 2014 werd hij al eens gekozen tot voetballer en ook sportman van het jaar. Tim is een linkspoot met een prachtige techniek en veel loopvermogen. Vaak staat hij aan de basis van gevaarlijke aanvallen door zijn zuivere passing en goed overzicht. Hij zou soms nog wat dominanter mogen zijn hoor je wel eens van supporters, zijn bescheidenheid zit hem soms in de weg zou je kunnen stellen. Als Tim er, door bijvoorbeeld een blessure, niet bij is, zie je nog meer hoe belangrijk hij is voor het elftal. Tim is een echte ‘teamplayer’, die ook regelmatig zijn doelpuntjes meepikt.

7748A032-8196-4C4E-A0CA-2B7BA6536D59.jpeg

3. Tom Berendsen. Sinds het seizoen 2019/2020 voetbalt Tom bij Prinses Irene in het eerste elftal. Het was mede door zijn Nistelrodese vrienden dat hij overkwam en een geluk voor onze vereniging. Vanaf zijn start bij Prinses Irene, is hij een onmisbare ballasten schakel geworden op het middenveld. Een speler met een echte winnaarsmentaliteit, die zorgt voor de balans op het middenveld. Hij heeft altijd rust aan de bal en kan het spel goed ‘lezen’. Zelden zie je hem balverlies leiden, hij laat medespelers beter spelen. Een speler die in dienst van het elftal speelt en daarom juist zo belangrijk is. Daarnaast kan hij ook, als het nodig, is fysiek zijn mannetje staan, wat zeker ook een kwaliteit is die het 1e elftal nodig heeft.

D1336245-8D1A-4C67-A5E6-776D545A33C3.jpeg

voetballer van het jaar