Genomineerden Voetbalsters 2022

28 december 2022 0:00

Webmaster - teamfoto: Teun Bevers

Vandaag gaan we verder met de genomineerden voor voetbalster van het jaar. In een uitgebreide toelichting wordt duidelijk gemaakt, door coach Alex Sangoer (links op teamfoto vrouwen 1) waarom deze drie vrouwen deze nominatie verdienen. Bij de nieuwjaarsreceptie op 8 januari kunt u uw stem uitbrengen op uw favoriet.

1F5A37D2-C530-4735-9401-6ED4E8FD4927.jpeg

Elien Ploegmakers, inmiddels al 9 seizoenen actief als speelster van vrouwen 1. Één van de bekende gezichten die door veel tegenstanders wordt gevreesd als ze tegen ons eerste elftal spelen. Onze nummer 14 heeft een echte winnaarsmentaliteit, en eist veel van haarzelf als ook van haar teamgenoten. Als aanvallende middenvelder, maakt Elien de nodige meters om zichzelf of anderen vrij te spelen in aanvallend opzicht. De nominatie voor Elien is meer dan terecht.  Iemand die de club en haar team zo trouw is gebleven en hard op weg is naar 250 wedstrijden, verdient een nominatie.

8EBDD28C-DF08-4A4C-9163-17BEBEC05435.jpeg

Nummer 18 OumaÏma El Bakkali, kwam over van Eldenia uit Arnhem. Speelt nu haar tweede seizoen bij Prinses Irene. Oumaïma speelt in de verdediging centraal, of vanaf de backpositie.
Oumaïma heeft zich sterk weten te ontwikkelen sinds haar komst. Gaat stevig en meedogenloos het duel aan, waarbij ze haar visitekaartje achterlaat bij de aanvallers. Is daarnaast, als linksbenige speelster, ook een wapen binnen het elftal, waarbij ze van achteruit een aanval opzet, en zelfs begint te scoren. Oumaïma heeft haar drive helemaal gevonden, bij Prinses Irene en het heeft er alle schijn van dat ze Prinses Irene niet snel zal verlaten.
Oumaïma verdient  de nominatie op basis van haar sterke ontwikkeling als speelster.

F04BED43-6C09-4B13-BF93-0391A71DB84A.jpeg

Suwi Numnuan is met al haar ervaring een vaste waarde binnen vrouwen 1. Een speelster waar iedere trainer van de tegenstander zijn bewondering over uitspreekt. Los van de voetballende kwaliteiten van Suwi, heeft ze als persoon ook een belangrijke rol binnen de groep. Waarbij Suwi goed aanvoelt hoe ze de jeugdige speelsters bij de arm moet nemen om ze verder te helpen in hun ontwikkeling. De nominatie voor Suwi is meer dan terecht als we kijken hoe zij, met al haar ervaring, haar rol vervult binnen het team.

sportman-vrouw van het jaar