Leon Pompen nieuw Hoofd Jeugdopleiding

26 april 2022 0:00

Webmaster

De 56-jarige Leon Pompen wordt het nieuwe Hoofd Jeugdopleidingen van onze vereniging. Hij volgt Theo van Vught op, die aan het einde van dit seizoen vertrekt. Pompen woont in Kerkdriel, is getrouwd en heeft 2 volwassen kinderen. Hij is zelfstandig ondernemer in de meubelbranche. Op de foto zien we Pompen in het midden bij de ondertekening van zijn contract, links van hem Maarten van de Goor, voorzitter van de Technische Commissie Jeugd en rechts de afzwaaiende voorzitter van de Jeugdcommissie Patrick Bevers..

Hij is vooral actief geweest in Kerkdriel bij DSC, waar hij zowel in het seniorenvoetbal als jeugdvoetbal actief was en nog is. Hij kent onze huidige trainer van het 1e elftal Erik Meulendijk nog toen die ook actief was bij DSC. Pompen volgde diverse (jeugd) trainersopleidingen. In de tijd dat hij actief was in Berkel-Enschot bij Jong Brabant, een satellietclub van Willem 2, volgde hij, bij de bekende inspanningsfysioloog Raymond Verheijen de cursus VCT (Voetbal Conditie Trainer), wat ook een onderdeel is van de TC 2 cursus.

De keuze voor Prinses Irene had te maken met de energie die de mensen uitstraalden, die hij in de gesprekken bij onze vereniging ontmoette. Hij wil vooral, eigenlijk ook alleen maar, bij een dorpsclub werken. De accommodatie waarover Prinses Irene beschikt maakte ook een positieve indruk op hem.

Hij heeft zelf ook gevoetbald, maar deed ook jaren aan motorcross op een redelijk hoog niveau. Na een dubbel beenbreuk ging hij voetballen. Hij noemt zichzelf een hardwerkende aanvaller, maar geen groot talent.

Momenteel is hij trainer van de JO19-1 van DSC. Per 1 augustus begint zijn werk bij onze vereniging. “Stiekem” is hij toch al met een paar zaken bezig waar onze verenging van kan profiteren in de toekomst. Een gedreven man dus en dat zien we graag in zo’n functie, vindt uw webmaster.

Hoofd Jeugdopleiding